כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אשכנזים? ילדים קטנים. בלי מסורת • צפו

המתיחות הבין-עדתית בציבור החרדי לא יורדת מסדר היום • בשיחה שנשא הגר"מ מזוז בפני תלמידיו, תקף את הציבור האשכנזי: "גם כשקיבלו מאיתנו כסף, לא ידעו לכבד"

הגר"מ מזוז. מתקפה חריפה על האשכנזים
הגר"מ מזוז. מתקפה חריפה על האשכנזים



הפרשיות שהעלו את מפלס המתח הבין-עדתי בציבור החרדי לא יורדות מסדר היום הציבורי וממשיכות להלהיט את בני הנוער משני הצדדים.

בשיעור שמסר הגר"מ מאזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים' לבחורי הישיבה, התייחס הרב לפרשיית הגיורים ולפרשת 'חדר הייחוד' שהסעירה את עולם הישיבות הספרדי.

כזכור, ראש ישיבת 'משכנות התורה' הורה לבחורי הישיבה לעזוב את חתונתו של בחור מהישיבה לאחר שזה סירב להיכנס לחדר הייחוד, למרות הבטחתו שיקיים את המנהג הנהוג בישיבה.

"כמעט הגענו למצב של שני עמים"

"אשרינו שאנחנו ספרדים, צריכים אתם לרקוד כל יום שאנחנו ספרדים, לשמוח בזה", אמר הרב מאזוז בשיעורו והסביר: "מה השמחה? קודם כל לא נדבר על מסורת שלנו - עדיף או לא עדיף, אבל האופי של הספרדים כולו ענווה, כולו יראת שמים, כולו מעשים טובים, הם לא יעשו שטויות כאלה".

"אתם יודעים כמה פעמים הספרדים החרימו אנשים שעשו משהו רע? פעם אחת ויחידה. מלפני 400 שנה היה פילוסוף אחד, משפחה של אנוסים, שהיה לו דעות משונות, קראו לו ברוך שפינוזה, היה רשע גמור, היה מומר, אח"כ נעשה מומר, החרימו אותו, היה לו דעות פסולות לחלוטין".

בהתייחסו לפרשיית הגיורים אמר הרב: "כמעט הגענו למצב שהיינו שני עמים בגלל הבעיה של הגיור. אתם לא יודעים מה שהיה יכול להיות, היו מטורפים הולכים וכותבים על הקירות "פלוני רפורמי", חוצפה שכזו לא הייתה בחיים. ויביאו את השוטים שלהם שיגידו שכל הגיורים בטלים, יתבטלו המה ואלף כיוצא בהם, האופי שלהם הוא רע".

"אפילו שהם ידברו וידברו, כשאנחנו עונים על דבריהם, עונים בנועם, בכבוד, "מרן פלוני, מרן פלוני"...

אבל הם לא, גם כשהם היו מקבלים כסף כעפר הארץ דרך אריה דרעי בזמנו, את מרן הם לא יכתבו. מרן יש להם רק אחד. איזה דבר זה, שהבדילנו מן הטועים, להסתכל עליהם כמו שאדם גדול מסתכל על ילדים קטנים, ילדים קטנים אין להם דעת".

"ברוך ה' עכשיו שככה המלחמה אבל צריכים לדעת: אל תחשבו שהתורה בידם, ואנחנו מזנבים אחריהם, לא. לא נכון. כל מי שיבדוק יראה דבר ברור כשמש שההיפך הוא.כל מדות שאתה מוצא אצל החזון איש, אצל הרב אויערבך, חפץ חיים, את זה צריך ללמוד מהם. דברים לא טובים שאתה רואה לפעמים, אל תלמד מהם.

"אל תתייחסו לתארים שלהם"

הרב גם התייחס לתופעת התארים הנפוצה ביומונים החרדיים ואמר: "אל תתפעל אם הם כותבים לך 'הרב הגאון', אל תתפעל מהתארים האלה, התארים האלה הם שקר. שקר מוחלט. כל אחד אומר לחברו "תגיד עלי הגאון, אני יחזיר לך הגאון"... שמור לי ואשמור לך. הכל שטויות והבלים.

בהמשך התייחס הרב לפרשיית 'חדר הייחוד' ואמר: "הם פשוט איבדו מסורת של דורות, ולכן הם מקפידים עלינו, על ייחוד, ולכן מכריחים אותנו. מה השטויות האלה? תכבדו אותנו".



קישורים:
מקור: אתר צעירי ש"ס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 127 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}