כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"הרב נתן להם אישור להרביץ" • האמא מדברת

אמו של ע., ילד שנפגע בקטטה עם תושבים חרדים בחיפה, מדברת על התחושות הקשות • "אמרו להם שיש להם חומר דליק וישרפו אותם" • "שברו להם פלאפונים שלא יתקשרו למשטרה"

"הרב נתן להם אישור להרביץ" • האמא מדברת

"קשה להאמין שמקרה כזה קורה דווקא בחיפה, עיר של דו קיום", אומרת אלינור, אמו של ע' בראיון לגלי צה"ל.

ע' עבר שלשום (ב') התעללות יחד עם שישה מחבריו, בעת ששהה בגן משחקים בעיר.

"הבן שלי וחבריו שיחקו כדורגל במגרש גדול, כשהבחינו בילדים חרדים שהגיעו לשחק עזבו את המקום", סיפרה, "הם עצרו לנוח בגן משחקים, ותוך דקות היו מוקפים ב-20-30 חרדים שתקפו אותם. הם קיללו אותם וגררו אותם לתוך מקלט, כדי שלא יראו".

"הילד שלי סיפר שבמקום היה גם הרב של הנערים, גבר בן 70, שבהתחלה הרגיע אותם ואמר לא לדאוג. אחר-כך סטר להם ואז הורה לחרדים שזה בסדר לתקוף. הם הרביצו להם עם אלות, הצביעו על דליים עם סבון וסיפרו להם שמדובר בחומר דליק ושהם מתכוונים להצית אותם".

לדברי אלינור, ההתעללות לא פסקה רק באלימות פיזית: "החרדים צילמו את הנערים ואמרו להם 'יש לנו את הפרצופים שלכם, אם תחזרו נהרוג אתכם. תגידו לכל החילונים'".

"הם גם שברו את הסים בפלאפון של בני, כדי שלא יוכל ליצור עמנו קשר. המזל הוא שחבר שלו החביא את הנייד והצליח ליצור קשר עם חבר שהזמין את המשטרה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם המשטרה לא הייתה מגיעה. בני נפגע בידיים, ברגליים ובגב, אבל הטראומה הנפשית היא הקשה מכל.

"חיפה היא עיר של דו-קיום, אתה לא חושב שדבר כזה יקרה", הדגישה אלינור, "לפעמים יש חשד שבעקבות אירועים פוליטיים אולי הערבים יפגעו, אבל אתה לא מצפה לדבר כזה מהאוכלוסייה היהודית בעיר - אותה אוכלוסיה שזעקה 'יהודי לא מגרש יהודי'.

"אנחנו אנשים מאמינים בעצמנו, בני לומד פעם בשבוע תורה - אני לא יודעת איך הוא יסתכל עליה עכשיו", אמרה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}