כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לומדים מיפן? ישראל נערכת לרעידת אדמה

אתמול אושרה סופית, לקריאה שניה ושלישית, הצעת חוק התכנון והבניה המציעה מגוון כלים לעידוד חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה • יענקו הנחות למחזקי מבנים

יו"ר הוועדה על רקע רעש אדמה. צילום: פלאש 90
יו"ר הוועדה על רקע רעש אדמה. צילום: פלאש 90

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, אישרה אתמול (ג') סופית לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התכנון והבניה (תיקון מס' 96) (פטור מהיטל השבחה בשל חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה), התשע"א – 2010.

החוק הינו חלק מהערכותה של מדינת ישראל לרעידות אדמה, ומציעה מנגנון כלכלי שיעודד חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, על פי הוראות תמ"א 38. בהצעת החוק, מוצע לתת פטור מלא מתשלום היטל השבחה, בשל השבחה שנגרמה למקרקעין בעת ביצוע חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בהתאם לתמ"א 38, או על פי תכנית שהוכנה על פי הוראותיה, ושבין מטרותיה חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.

כמו כן, על פי הצעתו של יו"ר הועדה, ח"כ דוד אזולאי, תוענק הנחה של 50% מאגרת הבניה לאלו המבקשים לחזק את המבנים ביישובי הפריפריה.

על פי הצעתו של עו"ד יצחק נטוביץ' (לשעבר מ"מ ראש העיר גבעתיים), יוענק פטור מהיטל השבחה גם לחדרי מגורים שייבנו על גגות של מבנים שיחוזקו על פי תמ"א 38. ואולם, בשל התנגדות של ערים מסוימות לאובדן היטל ההשבחה, נקבע כי תחולת הסעיף המעניק הפטור מהיטל השבחה לחדרים על הגג ייקבע ל- 30 יום לאחר תחולת כלל החוק וכי בתוך תקופה זו יוכל שר הפנים להודיע, אלו ערים ואזורים מוחרגים מהוראה זו.

סופיה אלדור, מנהלת האגף לתכנון ובינוי ערים במשרד הבינוי והשיכון, אמרה כי על פי מחקרים המצויים במשרד, הפטור מהיטל השבחה לחדרי המגורים על הגג עשוי להגדיל את שיעור חיזוק המבנים ב- 300%.

ד"ר אבי שפירא, יו"ר ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, בירך על ההקלות ואמר כי יש לקוות כי בעקבתיהן יואץ תהליך חיזוק המבנים על פי תמ"א 38.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}