כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פורים כפורים: מקלב דואג לכפרות

דודו רותם אויב הציבור החרדי? שימו לב לשיתוף הפעולה הפורה שנרשם בינו לבין ח"כ אורי מקלב במטרה למנוע איסור על מנהג הכפרות • אתמול הם ברכו, יחד, על המוגמר

מקלב ורותם. צילום: פלאש 90
מקלב ורותם. צילום: פלאש 90

העיתונות החרדית, משום מה, אוהבת לסמן את ח"כ דודו רותם מ'ישראל ביתנו' כמי שמתנכל לציבור החרדי.

דווקא משום כך זה המקום לנהוג בו בהגינות המגיעה לו. בסיכומו של דיון בוועדת חוקה חוק ומשפט, הודה לו ח"כ אורי מקלב, מ'יהדות התורה', על שיתוף פעולה פורה.

תחילתו של הסיפור לפני כחודש, כאשר ביקש משרד החקלאות להגדיר מחדש את התקנות לחוק צער בעלי חיים, ולאפשר מתן קנסות למי שיעבור על החוק. למקלב, חבר ועדת חוקה של הכנסת, הבזיקה מיד הבעייה העלולה להיווצר מכך, והוא הבין כי עלולים עוד לאסור חלילה את מנהג הכפרות. רותם הרים אף הוא את הכפפה, ויחד נרתמו לפעול כדי לעגן את המשך קיום המנהג היהודי בחוק החדש.

לאחר שהגורמים הרלוונטים כמשרד החקלאות ואגודת 'תנו לחיות לחיות' הגישו את ניירות העמדה שלהם בנושא שהבהירו, כי מנהג הכפרות אינו נכלל באיסורים שבתקנות החדשות, ביקש יו"ר הוועדה, רותם, לרשום בפרוטוקול, כי "המחוקק מאשר התקנות בידיעה ברורה שהם אינן חלות על מנהג הכפרות".

אתמול (ג') אושר סופית התיקון לחוק צער בעלי חיים אותו הציע ח"כ מקלב. החוק מדבר, באופן מפורש, על כך שמנהג הכפרות עם תרנגולים בערב יום הכיפורים אינו מפר את תקנות צער בעלי חיים ולפיכך פקחי משרד החקלאות לא יוכלו לתת דו"חות למפעילי עמדות כפרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}