כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ראש צוות הבית הלבן מצטרף לאיש העסקים החרדי

אנדרו קארד, מבכירי הממשל האמריקני וראש צוות הבית הלבן לשעבר, יצורף למועצת המנהלים של בריינסטורם, שבשליטתו של חיים יעקב לייבוביץ' • החברה מפתחת טיפול למחלות עצבים על בסיס תאי גזע

לייבוביץ' ומעבדות בריינסטורם
לייבוביץ' ומעבדות בריינסטורם

חברת בריינסטורם הנשלטת על ידי איש העסקים החרדי חיים יעקב לייבוביץ', עוסקת בפיתוח של טיפול בתאי גזע בוגרים לטיפול במחלות ניוון עצביות כגון ניוון שרירים (ALS) ופרקינסון, וצפויה להתחיל בימים הקרובים בניסויי שלב בבני אדם בבית החולים הדסה עין כרם, כאשר בכוונת החברה להמשיך את שלבי הניסויים הבאים בארצות הברית.

לאחרונה כבר זכתה החברה במעמד "תרופת יתום" של ה-FDA, במסגרתו תזכה להטבות מס משמעותיות, למענקי מחקר קליניים ולבלעדיות לשיווק הטיפול שלה במשך שבע שנים.

בריינסטורם זכתה לאחרונה גם לחיזוק משמעותי נוסף בארצות הברית: אנדרו קארד, מי שכיהן כשר בממשל האמריקני ועמד בראש צוות הבית הלבן בתקופת כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש, מצטרף למועצה המייעצת של בריינסטורם וילווה את החברה עם כניסתה לתחום הניסויים בבני אדם לצד פרופ' יעקב פרנקל וראשידה עלי, שכבר חברים במועצה זו. החברה הודיעה על מינוי זה שבועיים לאחר שסיימה סבב גיוס מוצלח של 13 מיליון שקל אשר יכסו את עלויות הניסויים הקרובים בבני אדם.

קארד הנו איש ציבור בכיר ומפורסם מאד בארצות הברית, לאחר שכיהן כראש צוות הבית הלבן במשך 6 שנים, לתפקידו בבית הלבן הגיע קארד לאחר שכיהן כשר תחבורה בממשלו של ג'ורג' בוש האב.

קארד מסר עם כניסתו למועצה כי "כמי שמכיר אנשים הנאבקים במחלת ה-ALS אני מאד מעודד מהפעילות שעושה בריינסטורם, ומצפה לתרום לקידום המחקר המבטיח שלה, שמהווה פוטנציאל לטיפול ראשון מסוגו למחלה זו, וכן למחלות ניוון עצביות נוספות".

בריינסטורם גייסה לאחרונה 13 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים ומוסדיים בישראל, בהובלת ברק קפיטל חיתום. הכסף יאפשר לחברה להשלים את סבב הניסויים הראשון שצפוי להתחיל בימים הקרובים.

לקבלת מידע על קופת גמל מחברת מגדל לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}