כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"הם חטפו, כלאו והיכו ילדים. יש לנו ראיות" • מזעזע

מעצר החרדים בחיפה • מפקד המשטרה: "אנחנו לא עובדים לפי תחושות. יש לנו ראיות" • אריה בליטנטל: "הקהילה מוקיעה" • דובר השכונה: "מדובר באברכים עדיני נפש"

"הם חטפו, כלאו והיכו ילדים. יש לנו ראיות" • מזעזע



התקרית האלימה שהתרחשה בתחילת השבוע בקריית ויזניץ' בחיפה, ממשיכה להסעיר את הקהילה החרדית בחיפה ואת חוקרי המשטרה שעסוקים באובססיה במקרה ובהלשכותיו.

על פי החשד מספר חרדים בשכונה כלאו שבעה נערים בתוך דירה והכו אותם במשך דקות ארוכות, כתגובה על התפרעויות הנערים ברחבי השכונה בימים האחרונים.

גם בקהילה החרדית בחיפה אין חולק כי מדובר במקרה חמור ומזעזע שדורש חקירה מעמיקה של המשטרה והסברים ברורים של הנציגים החרדים בקהילה.

אתמול (ג') הוארך מעצרם של שלושת החשודים בתקרית בארבעה ימים, והבוקר שוחררו שני האברכים בערבות ועם צו הרחקה ל-15 יום מהעיר חיפה.

עוד בנושא:
"הרב נתן להם אישור להרביץ" • האמא מדברת
שלושה חרדים נעצרו בקרית ויז'ניץ בחיפה • החשד: אלימות

חבר מועצת עיריית חיפה, אריה בליטנטל, מדבר עם 'בחדרי חרדים', יממה לאחר המעצר, ומנסה להסביר מדוע נציגי הציבור שותקים אל נוכח המעצרים והאלימות. "ברור שאותם אנשים לא היו צריכים לקחת את החוק לידיים ולנסות לטפל בהם" הוא מבהיר. "אך יחד עם זאת צריך להבין אותם על רקע של כל מה שמתרחש בתקופה האחרונה בשכונות החרדיות בעיר.

"יש כאן פחד ואלימות במשך תקופה ארוכה. הבטיחות האישית של כל תושב ותושב כבר מזמן הפכה להיות בעיה בעצמה. אנשים מרגישים שאין להם ביטחון, ילדים וילדות מפחדים ללכת ברחוב וכל יומיים יש פרצה לדירה או לרכב וזה בהחלט משהו שמביא תוצאה כמו זו שקרתה אתמול".

בליטנטל מספר כי בשבועות האחרונים ביקרו נציגי הציבור בלשכתו של מפקד תחנת המשטרה בחיפה אשר הבטיח להם מספר פעמים כי המשטרה תפעל למען החרדים אך בינתיים לא קרה כלום בשטח.

"אנחנו מנסים לפעול להקמת משמר אזרחי כאן בעיר" הוא חושף. "ארגון שיהיה כמובן על טהרת הרבנים בעיר. ואולי זה מה שיביא את הגאולה".

באשר להחלטה של בית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים הוא אומר: "בנושא הזה אין מה לעשות זאת החלטה שנתונה בידי בית המשפט. ניסנו לדבר עם כל מיני גורמים אבל מי שמחליט זה השופטים".

לסיום השיחה הוא מבקש להבהיר כי "ללא כל ספק הקהילה מוקיעה את המקרה שאירע אמש".

"החשודים הצביעו על הקורבנות"

גם מפקד משטרת חיפה, תת ניצב משה כהן נשמע כאוב מהמקרה שהתרחש אמש. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מסביר כי "משטרת ישראל לא עובדת לפי תחושות ולפי דברים שאנשים מדברים ברחוב. כל מה שפעלנו עד כה זה היה על פי ראיות שיש בידנו. החשודים נעצרו על סמך עדותם והצבעתם של הקורבנות".

לדברי כהן, במשטרה לא יסתפקו בהארכת מעצר אחת עד ליום שישי. "אנחנו נצטרך הארכת מעצר נוספת. יש כאן חומר חקירה מזעזע ואסור לנו להקל ראש בעניין של החקירה הזאת".

כהן מסביר כי הוא מזועזע מהמקרה: "דברים כאלו לא קורים בישראל. זה מקרה שכולל בתוכו חטיפה, כליאה, מכות לנערים קטינים. זה מזעזע. לא צפיתי שמקרה כזה יתרחש בתוך הקהילה החרדית. אלו אנשים יראי שמיים וכיהודי כואב לי לראות את זה. מדובר במקרה חמור מאד שהמשטרה תטפל בו עד הסוף".

"מדובר באברכים שתורתם אומנותם"

בן ציון גנזלר, דובר השכונה ואחד מהעסקנים הפעילים בחסידות מספר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מזועזע מהארכת המעצר שהוצאה לפועל היום בבית המשפט. ""מדובר באברכים ובבחור שתורתם אומנותם", אומר גנזלר.

"אלו אברכים עדיני נפש שנעצרו על-ידי המשטרה למרות שהם לא עשו כלום. המשטרה מנסה לחפות על עצמה בתקשורת על הכתבה שהייתה לפני מספר שבועות באחד מערוצי הטלוויזיה, בה נטען כי הם לא עושים דבר ולא פועלים נגד אלימות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}