כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פסטיבל האוכל - מחליפים אסטרטגיה • "לנגב חומוס אצל מחבלים?" • חשיפה

משבר קואליציוני בגלל פסטיבל האוכל? סיעת 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים מבשרת על סיום המשבר • התירוץ הרשמי: שמות מסעדות הטריפה הוסרו מהתוכנייה • העסקנים נערכים להמשך המחאה • איך מביאים להתנגדות חילונית? 'בחדרי חרדים' חושף את 'קמפיין הפיגוע באיתמר'

שער שכם. תמונת ארכיון
שער שכם. תמונת ארכיון



לפני כחודש ימים חשף אתר 'בחדרי חרדים' כי עיריית ירושלים, באמצעות חברת הבת 'אריאל', יוזמת פסטיבל אוכל, במהלכו יזומנו התיירים לסעוד את ליבם במסעדות טריפה ברובעים המוסלמי והנוצרי.

מאז פרסום הידיעה, עשו נציגי העירייה החרדים לא מעט בניסיון לבטל את הפסטיבל, אך ללא הואיל.

בדיוק כשנראה היה כי ירושלים עולה מסלול של שקט, מגיע לו פסטיבל האוכל ומאיים להוציא את נציגי הציבור מהכורסאות הנוחות עליהן הם יושבים.

רבני הרובע היהודי, בגיבוי מלמעלה של הגרי"ש אלישיב, יצאו במכתב חריף כנגד הפסטיבל, וככל שעברו הימים נראה היה כי המחאה הרבנית הולכת ומתעצמת, מה שלא הותיר לנציגי הציבור ברירות רבות, והם נאלצו להודיע על משבר קואליציוני.

שלושה ימים מאז שהכריזו כי משבר קואליציוני בפתח ופניהם בדרך החוצה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסערה הגיעה לסיומה, וסיעת 'יהדות התורה' בעירייה תוציא כבר היום הודעה המבשרת על סיום המשבר.

ה'הישג' עליו ייתלו נציגי העירייה תוך שהם יורדים מהסולם הגבוה עליו הם עלו, הוא העובדה שבאתר הפסטיבל הסירו את שמות מסעדות הטריפה מהסיקור של פסטיבל האוכל.

אחד מבכירי הנציגים בעיריית ירושלים אומר ל'בחדרי חרדים': "התייעצנו עם גדולי ישראל בימים האחרונים, ואני לא חושב שהיה רגע שפנינו כוונו לפרישה מהקואליציה. הכל היה בעיקר בכלי התקשורת. אין כאן באמת עילה לפרישה".

קמפיין ל"ירושלמים עם לב"

אולם אם חשבתם שהישארותה של 'יהדות התורה' בקואליציה העירונית תביא לסיום המחאה, כדאי שתתעוררו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי העסקנים הכואבים את פסטיבל הטריפות ומנהלים את המחאה הציבורית, ייצאו בימים הקרובים, לקראת פתיחת הפסטיבל, בקמפיין פרסומי מתוחכם הקורא "לירושלמים עם לב" להימנע מהשתתפות בו, גם אם הם אינם מקפידים על אכילת מזון כשר.

תחת הכותרת "לא תאכלו על הדם", ייכתב במודעה: "דמם של חמשת הנרצחים באיתמר עדיין רותח. אם יש לכם לב – לא תנגבו חומוס אצל אחי המחבלים בשער שכם. יש לנו לב – לא מפרנסים את הרוצחים ולא באים ל'פסטיבל הטעמים'".

הקמפיין יפורסם בחוצות הבירה, ויוזמיו מסבירים כי המטרה היא להרחיב את מעגל ההתנגדות מעבר לגבולות הציבור הדתי-חרדי.

אחד העסקנים מסביר ל'בחדרי חרדים': "הרי כל בן אדם, גם חילוני ואפילו גוי, מזועזע ונחרד מהפיגוע המחריד שאירע בליל השבת האחרונה - ולא רוצה לסייע לפרנס את הטרור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}