כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

5 שנים בשבי • העם הקדיש 5 דקות למחשבה על שליט

בשעה שאלפי אזרחים עצרו מפעילות, התקיימה בכותל תפילה לשלומו של גלעד שליט • "זו יריית הפתיחה במלחמת השחרור של גלעד" • ומה עשה נשיא המדינה?

עוצרים למען גלעד שליט. צילום: פלאש90
עוצרים למען גלעד שליט. צילום: פלאש90



הבוקר זה קרה: בשעה 11:00 עצרה מדינת ישראל את שגרת יומה ל-5 דקות. ההמונים יצאו לצמתים ולכבישים, מפעלים כיבו את המכונות, עשרות מתפללים נעמדו בכותל המערבי ואמרו פרקי תהילים - והכל למען גלעד שליט והמאבק להשבתו הביתה.

5 דקות של חשבון נפש - דקה אחת על כל שנה שגלעד יושב בשבי החמאס בעזה.

מאות גופים, חברות ובעיקר התארגנויות עממיות, התגייסו ליוזמה.

נועם ואביבה שליט יצאו עם פעילי המטה ופדויי שבי, ובהם עזאם עזאם, לצומת הסמוך לאוהל המחאה בו הם שוהים מאז צעדת ההמונים שהתקיימה לפני כתשעה חודשים, וחסמו את הצמתים הסמוכים למאהל.

קובי סידי, מיוזמי הקמפיין, אמר: "לא האמנתי שתהיה כזאת היענות מדהימה. קיבלתי אלפי טלפונים מתומכים שביקשו להתגייס למאבק. הקמפיין הזה הוא רק יריית הפתיחה של מלחמת השחרור של שליט".

סידי הדגיש כי התמונה העומדת לנגד עיניו היא חייל חטוף כמו גלעד שליט: "אנחנו לא מפקירים גופות, ובטח לא מפקירים חייל צה"ל שנמצא בשבי".

הנשיא עצר את הנאום

בשעה היעודה, גם עצרה כנבסת ישראל את פעילותה.

נשיא המדינה, האזרח מספר 1, נשא באותם רגעים את נאומו בוועידת הנגב שנערכת באילת, כשהוא עומד 5 דקות יחד עם הקהל, לאות הזדהות עם גלעד.

"העם כולו מאוחד בתקווה ובדרישה שגלעד שליט יהיה כאן עמנו בריא ושלם", אמר. הוא הוסיף כי "זה חמש שנים שהעם כולו מאוחד בליבו בתקווה ובדרישה שגלעד שליט יהיה כאן עמנו, בריא ושלם".

"משפחת שליט היקרה, אנחנו חשים היום כחלק ממשפחתכם. גלעד הוא חייל של צבא ההגנה לישראל.
המדינה כולה לא תשקוט ולא תנוח עד שישוב הביתה. המשא ומתן לשחרורו קשה וכואב. אנו נאבקים בארגון שאין לו חוק ואין לו לב. לא נרפה. לא ירחק היום בו נראה אותו שוב כאן עמנו", סיים הנשיא את דבריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}