כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חינוך דתי

חינוך דתי

מהי שנה מעוברת? באיזה חודש חוגגים את חג הפסח ומתי אוכלים סעודה מפסקת? לכאורה מדובר בשאלות בסיסיות, אבל מבחן שכלל את השאלות הללו ושאלות נוספות ביהדות התגלה כמבחן קשה במיוחד - דווקא עבור תלמידי החינוך הדתי. תלמידי כיתות ד' ו-ה' בבתי הספר של החינוך הממלכתי דתי )חמ"ד( קיבלו ציונים נמוכים במבחן הבודק את ידיעותיהם בתנ"ך וביהדות.
הציון הכולל של תלמידי כיתות ד,' שנבחנו על ידיעותיהם בספר "במדבר," עם ספר תנ"ך פתוח, עמד על 65 בלבד. בכיתה ה,' בה נבחנים תלמידים על ידע כללי ביהדות, הציון עמד על 71 בלבד.
מבחני החמ"ד הארציים נערכים מדי שנה, ושיעור ההשתתפות בהם עולה על 90 אחוזים. ההישגים הנמוכים הם מגמה מתמשכת של החינוך הדתי - גם בשנה שעברה הציונים היו נמוכים, ועמדו על 52 בכיתה ד' ו68- בכיתה ה.'
גורם ותיק בחינוך הדתי הביע אתמול את תסכולו מהמצב: "זאת בושה. תלמידי החינוך הדתי משתתפים גם במיצ"ב ובבגרויות ושם הציונים שלהם נמוכים כמו של כל התלמידים במדינה. היה אפשר לקוות שלפחות במבחנים שנעשים 'במגרש הביתי' הציונים יהיו מקור לגאווה ולא כמו המצב הנוכחי."
במשרד החינוך דווקא מתעודדים מהעלייה הקלה שנרשמה בהשוואה לשנים קודמות, אף שהרשות הארצית למדידה והערכה של משרד החינוך קבעה בדוח המסכם את ניתוח המבחנים כי אין להשוות בין שנה לשנה היות שייתכנו פערים ברמת הקושי של המבחנים.

• עליה של •15

במשרד החינוך אמרו אתמול בתגובה: "המינהל לחינוך דתי, בשיתוף הרשות הארצית למדידה והערכה, מקיים מדי שנה מבחן ארצי בתורה לכיתות ד' על ספר 'במדבר' וכן מבחן ידיעות כלליות ביהדות לכתות ה' שנקרא 'מבחן הבוגר.' במבחן זה התוצאות לאורך שנים הן תוצאות טובות ביחס למבחן ארצי. בכל מקרה, ועדה בראשות המפקחמרכז החדש לתושב"ע, הרב יהודה זולדן, עוסקת בשינויים בתחום ההוראה והתוכן הלימודי וממילא בתוכן המבחן. במבחן בספר 'במדבר' עלו הציונים בשנה האחרונה ב15- אחוז. גם בתחום זה המינהל פועל לשיפור הן בתחום ההוראה והשתלמויות המורים והן בשיפור איכות המבחן."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}