כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

קרינה בדרך לטוקיו: "יפן נאבקת על חייה"

נפלאות ההיסטוריה: יפן מבקשת עזרה מארה"ב להשתלט על הכור הגרעיני בפוקושימה. ומי זוכר בכלל שארה"ב הפילה על יפן שתי פצצות אטום, היחידות שהוטלו אי פעם

הפיצוץ אמש, בכור בפוקושימה
הפיצוץ אמש, בכור בפוקושימה

"יפן נאבקת על חייה", הייתה אתמול הכותרת הראשית של העיתון "דיילי טלגרף", שצוטטה בעולם כולו. אתמול פנו היפנים לארה"ב ולסוכנות לאנרגיה אטומית בבקשת עזרה דחופה להשתלט על הדליפה הרדיואקטיבית מהכור הגרעיני באתר פוקושימה.

האבסורד: ארה"ב הייתה זו שהטילה (פעמיים) פצצת אטום על יפן והמיטה עליה שואה גרעינית.

הסכנה לדליפה משמעותית של חומר רדיואקטיבי שתהיה משמעותית יותר מהפיצוץ בכור צ'רנוביל לפני 25 שנים גברה אחרי סדרת פיצוצים שהביאו ענן רדיואקטיבי להתפשט באזור.

כעת מתמקדים המאמצים לצנן את הכור, אך עד כה הם עלו בתוהו.

אחרי שיפן הודיעה כי הקרינה בכור יורדת, התרחש פיצוץ אדיר נוסף, שנוצר ככל הנראה מלחץ שהצטבר במקום. כאשר אין אפשרות לצנן את מוטות האורניום והם נחשפים חומם עולה והם מתחילים להינתך. ההתכה משחררת אל כיפת הכור חומרים רדיואקטיביים ועלולה לגרום בהמשך לפריצת הכיפה המחפה על המוטות.

המשמעות: יציאת חלקיקים רדיואקטיביים לאטמוספרה וסיכון האוכלוסייה.

סוכנות הידיעות "קיודו" ביפן דיווחה הלילה כי רמת הקרינה הרדיואקטיבית בעיר מאבאשי, הנמצאת 100 קילומטרים צפונה מהבירה טוקיו, גבוהה פי עשרה מהרמה הרגילה בה היא אמורה להיות.

רמת הקרינה גם בטוקיו העיר גבוהה מהרגיל. לאחר הפיצוץ בכור, הודיעה שגרירות צרפת במדינה כי "ענן רעיל הנושא פסולת רדיואקטיבית ברמה נמוכה עלול להגיע לטוקיו בתוך 10 שעות", והמליצה לאזרחים צרפתים השוהים ביפן "להישאר בבתים, לנעול את החלונות ולא להיכנס לפאניקה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}