כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בצל הטבח • 'קדימה' הסירה את האי-אמון השבועי

יו"ר סיעת 'קדימה', ח"כ דליה איציק, הורתה על משיכת הצעת אי האמון בממשלה • "עם ישראל כולו, קואליציה ואופוזיציה, מאוחדים סביב הכאב והוקעת הפיגוע הנורא באיתמר"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

מיד לאחר הישמע דבר הפיגוע באיתמר מיהרה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני להגיב בכאב.

"יש דבר חשוב שצריך לקרות ביום הזה - צריכה להיות הבנה שהכאב הנוראי, ההלם מהאכזריות של כוונת המכוון לרצוח ילדים במיטותיהם משותף לעם ישראל כולו. המשפחה היא זו ששילמה את המחיר הנורא מכל, אבל מדובר בשותפות שחוצה את כל החברה הישראלית ואת כל המקומות - תל אביב, פריפריה ויהודה ושומרון. לא מדובר רק בכאב המתיישבים, אליהם שלוחות ביום הזה תחושותינו, אלא בכאב של החברה הישראלית כולה".

היא מיהרה להדגיש, כי "יש את אלו שמנסים לקחת את האירוע ולהגיע למסקנות פוליטיות במגרש הפוליטי - אסור לנו לעשות את זה. עלינו לדרוש מאחרים דרישת גינוי, מהקהילה הבינ"ל וגם מהפלסטינים ולעסוק במקביל בהחלטות שאנו צריכים לקבל בנוגע לחזון. לא מספיק לקרוא לעולם לגנות את הטרור - היכולת שלנו לקבל לגיטימיות לפעולה נגד הטרור תלויה בזה שננסה להגיע להסדר עם הגורמים הפראגמטיים במקביל. עלינו להסתכל על האירועים לא רק בראי האירוע הקשה אלא בראי של לאן רוצים להוביל את העם הזה".

רבים היו אלו שלא אהבו את העיסוק הפוליטי כחלק ממסקנות האירוע, ודרשו גינוי נטו. אבל לבני, במהלך דברים שנשאה במכון למחקרי בטחון לאומי בת"א לא הרפתה. "ישראל צריכה ליזום תהליך. היעדר פעולה זה מחדל שיביא לתוצאה שבה ישראל מאבדת את הקיום שלה כבית לאומי לעם היהודי ודמוקרטיה. אחריות של הנהגה היא לנקוט פעולה למרות מחירים פוליטיים, למרות ביקורת וסיכונים.

"מי שיעשה את זה הוא אדם שמבין שאי עשייה מסוכנת יותר לישראל מהכרעה, גם בנסיבות של אי ודאות. לחכות זו לא אופציה שנתונה לנו-הזמן אינו משרת אותנו. דווקא ביום הזה, חשוב לומר שמי שמחזיק בחזון שונה בא ממקום של רצון לשמר את האינטרסים של ישראל. לא מקובלת עלי האמירה שהשמאל חושב על איך לעשות טובות לפלסטינים ומוציא את ישראל חלשה, ושהימין עוסק בביטחון ובהתיישבות ומוציא את ישראל חזקה. המצב היום הפוך. תנאי הכניסה למו"מ של ממשלה ימנית לחלוטין, אם תיכנס למו"מ, יהיו קשים בהרבה. כאשר אנו לא מחליטים לעצמנו העולם מחליט בשבילנו ובכל יום שעובר עוד דלת נטרקת לישראל ודגל פלסטין מונף בעוד מקום".

דבריה עמדו בניגוד משווע לדבריה של הילדה בת ה-12, תמר, מי שעמדה מול הזוועה וראתה את הוריה אחיה ואחותה התינוקת מוטלים מול עיניה מתבוססים בדמם.

"מה תעשה לך אמריקה?" – שאלה את נתניהו. ולא, היא לא התכוונה לעודד מו"מ. היא התכוונה לעודד בנייה, הפסקת הקפאה כלשהי בשטחי א"י ועמידה נחרצת על עקרונות. ומה תעשה לך אמריקה?! – תהתה בקולה התמים.

אלא שמי שחשב ש'קדימה' מתכוונת להשתמש באסון כדי לנגח את ממשלת נתניהו, טעה. הבוקר הודיע דובר ''קדימה' כי יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק, הורתה על משיכת הצעת אי האמון בממשלה של סיעת קדימה, אשר הייתה אמור לדון היום במליאת הכנסת כבכל יום שני.

לדבריה, "עם ישראל כולו, קואליציה ואופוזיציה, מאוחדים סביב הכאב והוקעת הפיגוע הנורא באיתמר. בשעה כזו יש לדחות כל התנגחות פוליטית למועד אחר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}