כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פרשיית הולילנד, כתבי האישום • כוכבי הפרשייה: הנציגים החרדים

כמעט שנה לאחר שפרצה 'פרשת הולילנד' - שתוארה כ'אחת מפרשיות השוחד החמורות בתולדות המדינה' - מודיעה הפרקליטות על המלצות לכתבי אישום • לופליאנסקי, שמחיוף, יהושע פולק, אברהם פיינר וחיים מילר הם רק חלק מהחשודים החרדים נגדם יוגש כתב אישום

החשודים. צילום ארכיון: יעקב נחומי
החשודים. צילום ארכיון: יעקב נחומי

לאחר כמעט שנה של חרדה בקרב משפחות החשודים, עושה 'פרשיית הולילנד' את דרכה לבית המשפט.

במסגרת הפרשה שתוארה כ"אחת הגדולות בתולדות ישראל", חקרה המשטרה לא פחות מ-250 מעורבים, 50 מהם תחת אזהרה. 13 מהחשודים אף נעצרו לתקופות שונות.

פרקליטות המדינה הודיעה היום כי שורה ארוכה של נבחרי ציבור ועובדי ציבור בעירית ירושלים לקחו לכאורה שוחד, על מנת שיטו פנים ויקדמו את פרויקט הולילנד ואת האינטרסים הכלכליים של יזמיו.

החשודים שיקבלו הודעה כי נשקלת העמדתם לדין הינם, ראשי העיר אהוד אולמרט ואורי לופוליאנסקי. ראש לשכת ראש העיר שולה זקן. סגני ראש העיר - אליעזר שמחיוף, יהושע פולק וחיים מילר, מהנדס העיר- אורי שטרית וחבר מועצת העיר אברהם פיינר.

אורי לופוליאנסקי, שבתקופתו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אושרה התוכנית, יואשם לפי המלצת המשטרה בלקיחת שוחד ובמרמה והפרת אמונים.

אמיר דן, יועץ התקשורת של רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט מסר היום בתגובה להודעה: "אהוד אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין, והוא עומד מאחורי הצהרה זו גם היום.

"מראש לא הייתה לנו שום ציפייה שבפרקליטות יקבלו החלטה שונה, זאת לאחר שבמשך חודשים ניהלו המשטרה והפרקליטות קרקס תקשורתי כשמסקנות החקירה מתפרסמות כבר בתחילת החקירה, הרבה לפני שאולמרט נשאל אפילו שאלה אחת.

"מדובר בסיפורי אלף לילה ולילה שנולדו במוחו של עד מדינה, שהוא אדם מפוקפק, המשתמש כדבר שבשגרה בשקרים ובסיפורי בדיות כדי לאיים ולסחוט כספים מאנשים, זו דרכו וזו שיטתו. אך הפרקליטות, במקום להוקיע אדם זה, משלמת לו מיליונים כדי שישמיע את מה שמשלמים לו להשמיע.

"העיתוי כרגיל אינו מקרי בכל פעם שהפרקליטות מאבדת את המומנטום במשפט ונחשפת במערומיה היא מפרסמת החלטות בעניינים אחרים הנוגעים לאולמרט כדי להסיט לשם את אור הזרקורים. פרסום ההחלטה דווקא כעת מדגיש את מצוקתם בהתנהלות בתוך בית המשפט".

חיים מילר אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בסך - הכל הכל מדובר ברשימה של אנשים מכובדים שהקדישו את כל הונם ומרצם לטובת הציבור. ברור לי עכשיו שמכל החקירות הללו ההר יוליד עכבר. לי לא ידוע על שום קשר להולילנד, וזאת ההוכחה שהמשטרה והפרקליטות מטפסים על הקירות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}