כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הקרינה ביפן מתפשטת: נושאת מטוסים עברה בענן

ארבעה ימים חלפו מאז רעידת האדמה ביפן, וממדי הנזק הולכים ומתבררים: למעלה מרבבת גופות נמצאו, ועוד רבבה מוגדרים כנעדרים • הקרינה הרדיואקטיבית - מתפשטת

הקרינה ביפן מתפשטת: נושאת מטוסים עברה בענן



ביפן מציינים את היום הרביעי לאסון הצונאמי ורעידת האדמה, ונראה כי המצב רק הולך ומחמיר: פיצוץ נוסף אירע לפנות בוקר בתחנת הכוח הגרעינית 'פוקושימה דיאיצ'י' שבצפון מזרח המדינה.

בתחנת הכוח נמסר כי 11 עובדים נפצעו, אולם למרבה המזל ליבת הכור לא נפגעה. יחד עם זאת, הרשויות הודיעו כי ישנו סיכוי שדלפה קרינה רדיואקטיבית, ולכן על כל התושבים שנשארו באזור להסתגר במבנים סגורים.

בשידורי הטלוויזיה הממלכתית מדווחים בשעות האחרונות על מאמצים רבים שעושים עובדי התחנה, כדי לצנן כמה שיותר את התחנה, בכמה שיותר אזורים.

בינתיים מימדי האסון ממשיכים להיחשף: הלילה נמסר כי במהלך פעולות החילוץ במחוז מיאגי אותרו כ-2000 גופות. מניין ההרוגים על פי ההערכות עלול להגיע עוד היום ליותר מ-10,000 בני אדם. מספר הנעדרים עומד על מספר זהה.

46,000 בתים ניזוקו מתוכם 5,700 מבנים שהתמוטטו לגמרי או נסחפו על ילדי הגלים. ביפן מדווחים על 12 מתוך 47 מחוזות יפניים שניזוקו.

באזורי הפגיעה יש יותר ממיליון בני אדם עדיין מנותקים מחשמל וממים, בעוד הטמפרטורות קרבות לנקודת הקיפאון. מחסור חמור במצרכים מורגש ככל שמתקרבים למוקד האסון, ואזורים נרחבים עדיין מנותקים לחלוטין מקשר או מאספקה, ולא ברור מה המצב בהם.

האג'ימה סאטו, דובר הממשל המקומי במחוז מיאגי, תיאר את המצב: "אנשים שורדים עם מעט מאוד מזון ומים, האספקה פשוט לא מגיעה. ביקשנו עזרה מהממשל המרכזי, אבל הוא עדיין מתקשה לספק מענה. ביקשנו מבתי לוויות בכל המדינה לשלוח לנו כמה שיותר שקי גופות וארונות קבורה, אבל פשוט אין מספיק".

"מסוקים אמריקנים כוסו בקרינה"

נושאת המטוסים האמריקאית "רונלד רייגן", שנמצאת מול חופי יפן לצורכי סיוע, עברה היום דרך ענן רדיואקטיבי שנוצר בעקבות הפגיעה בכור בפוקושימה. גורם בממשל בוושינגטון אמר, כי צוות הספינה ספג בשעה אחת קרינה רדיואקטיבית השווה לחשיפה של חודש של בן אדם ממוצע.

הגורם הוסיף כי מסוקים אמריקנים שטסו במרחק לא רב מהכור שנפגע כוסו בקרינה, ונאלצו לאחר מכן לשטוף את כלי הטיס. עדיין לא ברור אם חיילים נפגעו כתוצאה מהחשיפה לקרינה וככל הנראה הנוסעים יצטרכו לעבור בדיקות מיוחדות.

בתקשורת המקומית במדינה התפרסמה הלילה אזהרה נוספת מפני צונאמי באזור הצפוני-מזרחי של יפן, והתושבים במקום התבקשו להישאר במקומות גבוהים ורחוקים מהחוף. גם רעשי המשנה עדיין נמשכים, וזורעים בהלה. למעלה מ-150 רעידות בעוצמה 4.5 ומעלה כבר נספרו מאז הרעש הגדול, כמה מהן בעוצמה מעל 6.

כל הישראלים ששהו ביפן בזמן רעידת האדמה שלוותה בגלי צונאמי קטלניים יצרו קשר עם משפחותיהם, ולא נותרו עוד כאלה המוגדרים "מנותקי קשר" - כך נמסר הבוקר ממשרד החוץ בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}