כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

נתניהו בונה? ישי דורש: לפחות 1,000 יח"ד לכל נרצח

נתניהו דרש משר הבטחון לחתום על מכרזים חדשים בגושי ההתיישבות • אלי ישי: לא הייתי מסתפק ב-400 יחידות דיור. צריך לפחות 1,000 יחידות דיור לכל נרצח

"שום דבר לא ינחם את המשפחות". נתניהו עם אלי ישי
"שום דבר לא ינחם את המשפחות". נתניהו עם אלי ישי

לאחר תקופה ארוכה בה נמנע שר הבטחון, אהוד ברק, לאשר בנייה ביו"ש, גם לא בגושי ההתיישבות הגדולים, דרש ממנו אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצעד חסר תקדים, לחתום על מכרזים חדשים בגושי ההתיישבות.

במהלך דיון, שהתקיים בלשכתו של ראש הממשלה בקריה בתל-אביב, שעות אחדות לאחר היוודע דבר הרצח המזעזע, נאלץ ברק, 'הריבון' ביהודה ושומרון, להיכנע ולחתום על עשרות מכרזים, עליהם סירב זה חודשים ארוכים לחתום. מדובר בבנייה מדודה של כ-400 יח"ד בגושי ההתיישבות, מקומות שהיה בהם צורך אמיתי בבתים, בין היתר במודיעין עלית ובביתר עלית.

כידוע, התקיימה בפועל הקפאה בלתי רשמית בשטחי יו"ש, למרות שבאופן רשמי לא אושרה הקפאה בהחלטת ממשלה.

בדיון השתתפו גם השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון, השר בני בגין, ראש אמ"ן אמיר כוכבי, וראש השב"כ יובל דיסקין.

מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, שהתקשרה לנתניהו כדי להביע את צערה על הפיגוע הנפשע, שמעה ממנו על החלטתו. גם אם היא לא מאד אהבה אותה, היא בחרה לשתוק בעת הזו.

החלטת נתניהו מגיעה בתקופה רגישה, במהלכה החליט ראש הממשלה להודיע כי הוא מכין נאום חדש - "בר אילן 2" - על המשא ומתן עם הפלשתינים. הפיגוע באיתמר הקשיח את עמדותיו, והקפיא, לזמן בלתי ידוע, כל כוונה שלו לגשת למשא ומתן.

ראשית, בנייה של מאות יחידות דיור בגושי ההתנחלויות. שנית, הבהרה חד משמעית לאבו-מאזן לפיה עליו להפסיק כל הסתה בשטח.

קודם שנכנס לישיבת הממשלה בירך שר הפנים, אלי ישי, על ההחלטה, אך מיהר להסתייג מהיקפה. הוא אמר כי לא היה מסתפק ב-400 יחידות דיור. "צריך לפחות 1,000 יחידות דיור לכל נרצח".

על הרצח המזעזע אמר: "שום דבר לא ינחם את המשפחות". הוא שב על דבריו מאתמול לפיהם, "הרשות, באמצעות הפתח, מגדלת דור של מרצחים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}