כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

התשובה לפיגוע: מרחיבים את קרית ספר ואריאל(ל"ל)

התשובה לפיגוע: מרחיבים את קרית ספר ואריאל(ל"ל)

צוות השרים להתיישבות החליט הלילה, בהנחיית ראש הממשלה, לאשר מאות יחידות דיור בגוש עציון, מעלה אדומים, אריאל וקריית ספר, כתגובה לטבח המחריד בליל שבת ביישוב איתמר.

במהלך דיון שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בתל אביב, דרש נתניהו משר הבטחון לאשר מכרזים בגושי ההתיישבות, שם מתבצעת בפועל, כעת, הקפאת בנייה.

בדיון, שהיה בטחוני במהותו, השתתף גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, ראש אמ"ן אמיר כוכבי וראש השב"כ, יובל דיסקין. נתניהו אף עדכן את מזכירת המדינה הילארי קלינטון, שהתקשרה אליו אתמול והביעה את זעזועה מהטבח.

נתניהו עומד בקרוב לשאת נאום מדיני, שזכה לכינוי "בר אילן 2", בשאיפה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, או לכל הפחות להוריד מישראל את הלחץ הבינלאומי. עם זאת, ולמרות זהירותו של נתניהו בכל הקשור לבנייה בהתנחלויות, נתניהו סבור שאסור להשאיר את האירוע הטראגי ללא תגובה בעלת משמעויות פוליטיות ומדיניות.

חשש מפעולות "תג מחיר"
במועצת יש"ע אמרו אתמול: ככל שמוותרים, הלחץ הבינלאומי והדהלגיטימציה נגד ישראל מתגברים. ככל שעומדים על שלנו - הלחץ רק יורד והעולם יקבל אותנו כפי שאנו".

בתוך כך, בצה"ל מודאגים מהאפשרות שפעילי ימין שונים יחליטו לבצע מעשה אלים וקיצוני נגד אוכלוסייה פלסטינית בתגובה לפיגוע באיתמר, ובכך יביאו להסלמה רבתי בגדה המערבית.

כוחות צה"ל נאלצו אתמול להפריד בין מתנחלים לפלסטינים בעקבות ידויי אבנים הדדיים בגזרת הר ברכה במחאה על הפיגוע


ביישוב איתמר. גורם צבאי סיפר, כי אירועים נוספים נרשמו באזור הכפר בוריק, לאחר שמתנחלים יידו אבנים לעבר בתי פלסטינים ונמלטו מהמקום.

קצין בכיר בפיקוד מרכז אמר אמש, כי במקביל לצעדים המבצעיים והמודיעיניים לאתר את המחבלים, מתקיים מאמץ למנוע מהסלמה בשטח מצד מתנחלים. הקצין הוסיף: "אנחנו נשמח אם המתנחלים יאפשרו לנו להתמקד בחקירת הפיגוע, כדי לאתר את המחבלים, ולא יעסיקו אותנו בהפגנות אלימות שי-ביאו להסלמה באזור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}