כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

כשהשר כחלון יוצא אל האוהל

כשהשר כחלון יוצא אל האוהל

השר משה כחלון, שהגיע הבוקר לביקור עבודה בן שבוע בארה"ב, החליט לפתוח את הביקור בארה"ב בתפילה על ציונו של הרבי.

כשהם מלווים בחברם, העסקן החבד"י ר' זלמן וולף הגיעו השר כחלון ורעייתו ליאורה, יחד עם הקונסול של ניו יורק, לתפילה להצלחה ב"אוהל" - הציון של הרבי מליובאוויטש.

בחצר האוהל המתינו לשר כחלון, הרה"ח ר' בנימין קליין, מזכירו האישי של הרבי, יחד עם הרב זלמן דוכמן - מראשי "כולל חב"ד". שעה ארוכה עמד השר וחברי הפמלייה והעתירו תפילה על האוהל הק'. בסיום התפילה, הניחו חברי המשלחת תפילין, וישבו להתוועדות חסידים, בארוחת בוקר ממלכתית.

בארוחת הבוקר חשף המזכיר, הרב בנימין קליין "סודות מהחדר" וריתק את השר בסיפורים מאחורי הקלעים מביקורו של ראש הממשלה מר מנחם בגין אצל הרבי. כשנשאל הרב קליין שאלה שלא רצה להשיב עליה, סיפר, שכשהרבי קיבל אותו לעבודה כמזכיר, "בראיון העבודה" אמר לו הרבי: למנוע ממך לראות, אינני יכול, כי יש לך עיניים. גם למנוע ממך לשמוע, אינני יכול, כי יש לך אוזניים. אבל על פיך אתה שולט. ומה שתראה ותשמע... אסור לך לספר...

הרב זלמן דוכמן, הופתע ע"י השר. כאשר שאל את שר הרווחה החדש יחסית, אם הוא מכיר את פעילות ארגון החסד של "כולל חב"ד" בישראל, ענה השר כחלון ומנה לדוכמן את רשימת הארגונים שכולל חב"ד מנהל בישראל. החל מבתי התמחוי וארגון חלוקת המזון הגדול מסוגו בישראל, ועד מכון הבר מצווה ליתומים ובית החולים לחולי טרשת... "אני בקשר מצויין עם מנהל כולל חב"ד בישראל, מנדי בלוי, ומעודכן ממנו על הכל..." אמר השר כחלון, "עם זלמן כבר אישרתי וסיכמתי את השתתפותי בערב פסח, בחגיגת הבר מצווה ליתומים שאתם מארגנים..." הוסיף כחלון.

בסיום הביקור והתפילה, הודה השר למארחיו על הארוח המרגש והיפה ויצא לדרכו.

בביקורו בארה"ב מתוכננת לשר מספר פגישות עם ראשי הממשל האמריקאי, וכמו כן מתוכננת לו פגישה גם עם האסיר היהודי המפורסם יונתן פולארד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}