כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"דירה להשכרה - לחילונים בלבד" • לא תאמינו מי פרסם המודעה

בשכונת הדר בחיפה הזדעזעו למראה מודעת הפרסום • המפרסם ל'בחדרי חרדים': רציתי אפליה מתקנת שתזעזע הציבור" • הסיבה: "לא רצו להשכיר לי דירה בגלל היותי חילוני"

המודעה ה'מתקנת'. צילום: באדיבות 'רדיו חיפה'
המודעה ה'מתקנת'. צילום: באדיבות 'רדיו חיפה'



מודעה שנתלתה על מרפסת דירה ברחוב גאולה בשכונת הדר בחיפה, מצליחה לעורר תשומת לב רבה מצד העוברים והשבים. על המודעה נכתב: "דירה להשכרה - לחילונים בלבד". לא פחות ולא יותר.

לא מעט אנשים הזדעזעו מהמודעה התמוהה. "אנחנו גרים בעיר אנטישמית? מה הבעיה להשכיר את הדירה ליהודים שומרי מצוות?", תהו תושבי השכונה.

אודיה שווץ, כתבת חדשות ב'רדיו חיפה', חייגה למספר שפורסם במודעה.

בעל הטלפון לא הסכים לנדב לה פרטים, אך אמר בזעם: "את יכולה להתקשר לפלוני (השם שמור במערכת - י.א.) והוא ישכיר לך דירה בשביל אנשים דתיים או חרדים".

מסתבר, כי מפרסם המודעה מוכן עם תשובות שונות - לחרדים ולחילונים.

"זאת בכלל לא הדירה שלי"

בשיחה שקיים כתב 'בחדרי חרדים' עם בעל המודעה, מתברר כי הוא בסך-הכל שוכר המתגורר במקום, שאמור לפנות את הדירה בעוד כחודשיים בשל סיום חוזה השכירות - ומנסה למשוך תשומת לב.

הוא חיפש לשכור דירה חדשה בשכונת הדר, בה הוא מתגורר - ונתקל במודעה שהייתה תלויה על אחד הבניינים.

הוא חייג לבעל הדירה ובירר את פרטי השכירות.

"סיכמנו על כל הפרטים והיינו לקראת חתימת חוזה", הוא מספר ל'בחדרי חרדים'. "בשלב זה, כשהוא אמור היה לשלוח לי את החוזה, הרגשתי שהוא מנסה להוריד אותי מההשכרה, בגלל היותי חילוני".

בעל המודעה מספר כי לאחר זמן, בעל הדירה אותה אמור היה לשכור, הודה בפניו בצורה מפורשת כי הוא אינו מעוניין להשכיר לחילונים את הדירה.

• איך זה קשור למודעה?

"רציתי לעשות אפליה מתקנת. תליתי מודעה שתעורר סערה. אני לא באמת מתכוון לזה", הוא מבהיר. "זאת בכלל לא הדירה שלי. אני רק רוצה שאנשים יבינו שאסור להפלות בין דתיים לשאינם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}