כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'קו עיתונות' עיוותו - המתחרים הלשינו • חשיפה

מלחמות העיתונים • אחד העיתונים המובילים במגזר שלח תלונה ל-TGI: 'קו עיתונות' מזייפים נתונים • TGI ל'קו עיתונות': הסירו את מודעת הפרסום • ומה מגיבים בעיתון?

אריאל קוניק (מימין) עם יענקי ביכלר, בחגיגות ה-20 לעיתון. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
אריאל קוניק (מימין) עם יענקי ביכלר, בחגיגות ה-20 לעיתון. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

המאבק היצרי המתנהל בין העיתונים החרדיים על ליבם של משרדי הפרסום, עלה השבוע שלב נוסף. כל עיתון מבקש להוכיח כי הוא 'מארח' את מספר הקוראים הגדול ביותר במגזר.

ההילולא השנתית למאבק, היא הסקר השנתי של TGI, המספק את נתוני החשיפה של כלי התקשורת החרדיים.

לפני שבועיים פורסם הסקר לשנה זו, וכמו בכל סקר, נטל כל עיתון את הנתונים המשחקים לטובתו, ובאלה שלא, ליהטט כרצונו. זה ציין כי הוא היחיד שרשם עלייה, חברו לעומת זאת הציג כי הוא נשאר העיתון הגדול ביותר, והשלישי התגאה בנתוני החשיפה המרשימים בערים מסוימות.

עד כאן הכל טוב ויפה. אולם, ממידע שהגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי מתחת לפני השטח – הקרקע בוערת.

בשבוע האחרון פרסמה רשת 'קו עיתונות דתית' כפולת עמודים פרסומיים, מהם עולה כי העיתון הינו הגדול ביותר במגזר החרדי.

הסקר פורסם באמצעיים גרפיים שונים, שסקרו את החשיפה בערים מסוימות, תוך התעלמות מערים אחרות בהן חשיפת העיתון קטנה בהרבה. על מודעת הפרסום הוטבעה 'חותמת הכשרות' של TGI שנועדה להעניק הכשר מקצועי לנתונים המתפרסמים, ולצידה פורסמה כתבת תשקיף, המפרטת את הנתונים המסעירים.

אחד המתחרים של העיתון, ראה את המודעה – והחליט לנקוט יוזמה.

מכתב שנשלח ממשרדי העיתון להנהלת TGI, תהה כיצד הם אישרו לפרסם מודעה שאינה עומדת בקנה אחד עם האמת הצרופה. "האם נתתם אישור לפרסם את המודעה המדוברת?", שאלו בעיתון המתחרה.

התשובה של הנהלת TGI הגיעה לידי 'בחדרי חרדים', ובה טוען סמנכ"ל החברה, יונתן שלט, כי לא ניתן כל אישור לרשת 'קו עיתונות' לפרסם את המודעה המדוברת. "המודעה לא הועברה לבדיקתנו טרם פרסומה", כותב הסמנכ"ל, "ובהתאם לזאת, גם לא יכלה לקבל את אישורנו".

וכאן מגיעה שורת המחץ: "לו הייתה מגיעה אלינו המודעה לבדיקה, לא היינו מאשרים אותה לפרסום", כותב הסמנכ"ל.

במילים פשוטות וקצת פחות מקצועיות, מודה הסמנכ"ל כי המודעה לא עומדת בקנה אחד עם האמת הצרופה.

על פי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', חברת TGI פנתה לרשת המקומונים וביקשה ממנה להסיר את המודעה המדוברת, תוך אזהרה ברורה, כי אין לרשת שום אישור להשתמש בסמל המסחרי של החברה.

בחברת TGI סירבו להגיב לידיעה.

אריאל קוניק, מו"ל רשת המקומונים, אמר ל'בחדרי חרדים': "חברת TGI פנתה אלינו כדי שנעשה תיקונים במודעה בשל העובדה שלא ביקשנו את אישורם לפני פרסומה. לא נתבקשנו לעשות שינויים בנתונים עצמם, אלא אך ורק שינויים טכניים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}