כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אלוביץ' מחייך • רווחיות 'בזק' מזנקת

שאול אלוביץ' יכול לסמן וי על רכישת חברת בזק • הדוחו"ת הראשונים שהחברה מוציאה מאז החברה תחת שליטתו מראים על גידול נאה במגוון נתונים • דיבידנד משמעותי יחולק במאי

תערוכה של בזק בגני התערוכה. צילום ארכיון: יצחק לב ארי
תערוכה של בזק בגני התערוכה. צילום ארכיון: יצחק לב ארי



קבוצת 'בזק' מדווחת על תוצאות כספיות חיוביות בשנת 2010, כאשר הנתון החיובי ביותר מצביע על גידול של 4.1% בהכנסות החברה לרמה של 12 מיליארד שקל, כאשר הרווח התפעולי הוא 3.7 מיליארד שקל – גידול עצום של 26%.

בסך הכל היה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של הקבוצה – 2.4 מיליארד שקל, גם כאן מדובר בעלייה נאה של 13.3% לעומת אשתקד.

ה-EBITDA של הקבוצה (הרווח התפעולי ללא ניכוי הוצאות מס, ריבית, פחת וכדו') גדל במהלך השנה ב-15.6% לרמה של 5.2 מיליארד שקל.

תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-2.2 מיליארד שקל, כאשר הוא שומר על יציבות משנת 2009.

דירקטוריון החברה המליץ על חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך 1.163 מיליארד שקל, בסכום הזהה ל-0.43 שקל למניה בקירוב, המייצגים 100% מהרווח הנקי של בעלי המניות בגין המחצית השנייה של 2010. הדיבידנד, שחלוקתו כפופה לאישור בעלי המניות, ישולם ב-19 במאי 2011 לבעלי המניות הרשומים נכון ל-4 במאי 2011.

אלוביץ: 2010 שנה של הישגים מצויינים לקבוצה

שאול אלוביץ' יו"ר בזק, ציין כי "התוצאות הכספיות של בזק לשנת 2010 מהוות את הפרסום הראשון של דוחות כספיים בתפקידי כיו"ר החדש, אני שמח מאוד לעמוד בראש צוות הנהלה מוכשר ביותר, ואלפי עובדים מצויינים בכל קבוצת בזק. 2010 מסמנת עוד שנה של הישגים מצויינים עבור בזק, עם הכנסות המהוות שיא של כל הזמנים, שהביאו לגידול דו-ספרתי ברווח התפעולי, הרווח הנקי וה-EBITDA. ההצלחה שלנו בנויה על הפיתוח והפריסה של תשתיות אסטרטגיות למתן שירותי תקשורת ומדיה חדשניים ביותר. המיקוד האסטרטגי שלנו משקף את התכנסות שוקי התקשורת והמדיה, לטובתם של לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד".

"אנו מרוצים מהישגנו הכספיים והתפעוליים בכל תחומי הפעילות ב-2010. במבט קדימה, האתגרים העיקריים שעמם נתמודד יהיו בתחום הרגולציה, התגברות התחרות בשווקים התחרותיים ממילא בהם אנו פועלים, פיתוחים טכנולוגיים נוספים ושינויים בהתנהגות הצרכנים. מן העבר השני, הבסיס הטכנולוגי, העסקי והניהולי המצוין של קבוצת בזק, כמו גם ההשקעות הנרחבות בתשתית, מעניקות לנו בסיס איתן להתמודדות עם כל אותם אתגרים. בזק מתמקדת בזיהוי מסלולים טכנולוגיים אסטרטגיים התומכים בצמיחה נוספת, כמו הרחבת היצע השירותים בתחום הפס הרחב והמדיה, השקעה בתשתיות רשת מתקדמות והצעת ציוד מתקדם ללקוח", סיכם אלוביץ'.

קבוצת 'בזק' כוללת את החברות 'בזק', 'בזק בינלאומי', 'פלאפון' ו-'YES'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}