כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לא רק בישראל: עיריית מונטריאול נגד החרדים

הקהילה היהודית במונטריאול יוצאת נגד העירייה שהחליטה להפוך את חיי הקהילה לבלתי אפשריים • הגזירות: הזזת מכונית בחג, איסור שריפת חמץ ועוד • וגם: כך תוכלו להשפיע על המאבק

הקהילה היהודית במונטריאול. צילום: בחדרי חרדים
הקהילה היהודית במונטריאול. צילום: בחדרי חרדים

מי שחשב שרק בארץ, נאלץ הציבור החרדי להתמודד עם נציגי ציבור שחרטו על דגלם את המלחמה בחרדים, מוטב יעשה אם יציץ אל המתרחש בקהילה היהודית במונטריאול שבקנדה.

אתמול (ב') יצא הקהילה היהודית במונטריאול בקריאה ליהדות העולם, להירתם לעזרה במאבק אותו מנהלת הקהילה נגד אחת מחברות מועצת העיר, המנהלת מאבק עיקש כנגד הציבור החרדי. חברת העירייה הביאה בתקופה האחרונה לשורה של החלטות המקשות את החיים היהודיים בעיר, וגרמה להקשחת הקריטריונים לקבלת תקצוב מהמדינה.

ראשי הקהילה מבקשים מיהודי העולם להפציץ את תיבת המייל של חברת מועצת העיר, בבקשות להשוואת התנאים של היהודים במונטריאול לאלו של חבריהם מהעולם. הערב (ג') מתכננים חברי מעוצת העיר להפגין מול ישיבת העירייה נגד חברת המועצה.


לקראת מועד הישיבה ,מקווים ראשי הקהילה החרדית כי לעירייה יגיעו אלפי מכתבי תמיכה מהמגזר החרדי.

עיקר הטענות מופנות כלפי חברת מועצת העיר הגב' Celine Forget, שמואשמת כמתנכלת לזכויות הלגיטימיות שמקבלים תושבים יהודיים בכל מקום בארה"ב וקנדה בחסות חופש הדת הנהוג בעולם.

מארגני ההפגנה טוענים כי חברת מועצת העיר ותומכיה מקצצים בשיטתיות את זכויות הציבור החרדי.

אחד ממארגני האירוע, סיפר לחדרי חרדים: "שלוש שעות לפני כניסת חג הפסח בשנה שעברה, הודיעה העירייה כי לא תפטור את הציבור היהודי מהצורך להזיז את המכוניות מצד אחד של הכביש למשנהו במהלך ארבעת ימי החג. בעירייה מודעים היטב לאיסור ההלכתי, אך החליטו לראשונה לאכוף את החוק באכזריות. התוצאה הייתה שכל הרכבים בבעלות יהודית קיבלו דוחות חניה .

העירייה אף אסרה על הפעלת אוטובוסים בפורים כפי שנהוג בקהילות אחרות, ואסרה גם את שריפת החמץ ומדורת לג' בעומר.

ישיבת מועצת העיר תתקיים היום ב- 19:00 בערב (שעון מונטריאול) וראשי הקהילה קוראים לציבור לשלוח מכתבי תמיכה לאי מייל של ראש העיר.

רוצים להצטרף? שלחו מייל:

([email protected]).


http://
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}