כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ליצמן ביטל לפרוש קבלת קהל של נציגי קופות חולים • הצדדים יוצאים לקרב

'המבשר' תקף את תוכנית הבריאות של ליצמן, והתגובה הכואבת הגיעה: משרד הבריאות ביטל קבלת קהל של נציגי קופ"ח בלשכת פרוש • אנשי ליצמן: החוק אינו מאפשר פעילות רפואית במסגרת פוליטית • אנשי פרוש: תמיד היו גורמים ביהדות התורה שניסו לחבל בעבודתו בדרכים עוקפות

מאבק עתיק יומין. ליצמן (מימין) ופרוש
מאבק עתיק יומין. ליצמן (מימין) ופרוש



בעוד סיעת יהדות התורה מנסה להציג כאילו השלום והאחווה שבו אל בין שורותיה, הקרבות השקטים עדיין מתחוללים מתחת לפני השטח.

אין זה סוד כי יו"ר סיעת 'שלומי אמונים', מאיר פרוש, לשעבר סגן שר החינוך, מגיע באופן תדיר לישיבות הסיעה, ומהווה, עדיין, חלק בלתי נפרד מהסיעה.

אלא שהשבוע נרשמה עליית מדרגה במאבק בינו לבין יריבו משכבר הימים - סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

תחילת המאבק עתיק יומין, ולא נרד אל שורשיו. לפני מספר ימים, לאחר שהציג סגן שר הבריאות את תוכנית הבריאות שלו, התפרסם ב'המבשר' - עיתונו של פרוש - מאמר מערכת חריף נגד התוכנית.

היו רבים שניסו לומר כאילו מדובר בתוכנית ממוחזרת, אחרים הציגו את הפאן של 'גניבת ההצגה' והקרדיט מליצמן בידי בנימין נתניהו, שחגג איתה כאילו מדובר בהישג אישי שלו, וכאילו הוא זה המנהל את משרד הבריאות, כשר העומד בראשו, באופן רשמי לפחות. אלא שאיש לא טען שלא מדובר בהישג המיוחס לליצמן. ממוחזר או לא - הישג יש פה, ללא ספק, במיוחד בעידן של קיצוצים.

אולם 'המבשר' ראה אחרת את הדברים ותקף את סגן שר הבריאות, שסימן נקודה שחורה.

"פתאום נזכרו שם לקבל קהל בנושאי בריאות?"

המהלך הבא מזכיר קצת את מהלכי משרד הדתות נגד 'העדה החרדית' בפרשת 'עצרת המחאה' שבוטלה. בלשכתו של ליצמן הפעילו נוהל דומה. הם 'רק' מפעילים את החוק, חלילה לא נאבקים ב'המבשר'. פתאום נודע בלשכת השר, כי ברחוב פרס 2 בירושלים, בבניין המיתולוגי של אגודת ישראל, בו פועלת משפחת פרוש, בין היתר לרווחת הציבור, מקבלים נציגי קופות החולים קהל בנושאי... בריאות.

בלשכת פרוש עונים לפניות ציבור בכל נושא ועניין. בפרט מאז התפנה זמנו של פרוש מפעילות פרלמנטרית ופעילות במשרד החינוך. אבל עיסוק בנושאי בריאות מעולם לא היה הצד החזק של 'פרס 2' - ולאנשי לשכתו של ליצמן זה הספיק.

המודעה הבאה, שפורסמה ב'המבשר', כבר דיווחה לקוראים את המשך הסיפור:

"עקב הוראה ממשרד הבריאות בוטלה קבלת הקהל של נציגי קופות החולים שהייתה אמורה להתקיים השבוע בלשכתנו. עם קהל הפונים והנרשמים הסליחה".

התגובה, כך אנו מעריכים, בוא תבוא, ושני הצדדים, כפי הנראה, כבר מפשילים שרוולים.

בלשכתו של סגן השר ליצמן סירבו להגיב לידיעה. אבל בסביבתו, היו נדיבים יותר. לדבריהם, החוק אינו מאפשר פעילות רפואית במסגרת פוליטית כלשהי, ואין ספק שהלשכה ב'פרס 2' משמשת לפעילות פוליטית.

לצורך העניין, הם מוסיפים ומבהירים, החוק אוסר גם על שר הבריאות עצמו לקיים קבלת קהל במקום פוליטי. הוראה זו הועברה זה מכבר לכל קופות החולים.

"מעניין", הם מוסיפים, למען הפקנטריה, "כי מזה עשרות שנים של קבלות קהל באגודת ישראל, לא התבצעה קבלת קהל בנושאי בריאות, ואולי זה עצמו אומר דרשני. פתאום נזכרו שם לקבל קהל בנושאי בריאות? אנו דווקא ממליצים לקיים קבלת קהל בשנים הקרובות גם בנושאי חינוך וכיתות לימוד, למשל..."

"מאז ומתמיד נערכו קבלות קהל בנושאי בריאות"

אם חשבתם שמצידו של פרוש נשארים בלי תגובה - טעות בידכם. גם שם, תגובה רשמית כלשהי לא התקבלה - לא מצד מערכת 'המבשר' ולא מצד מאיר פרוש. אבל, כמו תמיד, יש את המקורבים השופכים אור על התמונות.

הם פותחים בכתבה שפורסמה ב'המבשר' ואשר על פיה, כביכול, נלקח מליצמן ההישג הגדול שלו במערכת הבריאות. "דווקא ב'המבשר'", הם אומרים, "ידעו לפרגן לליצמן כשהשיג הישגים. שוב ושוב הופיעו אצלנו מאמרי מערכת בשבחו. ב'המודיע', אגב, מעולם לא טרחו לשבח את פרוש ולמעלה משלוש שנים החרימו אותו לגמרי. רק משפרש, נזכרו להודיע לקוראיהם כי הוא פרש. לשמחתם, כמובן".

מכאן הם עוברים לנושא עצמו, קבלת הקהל שבוטלה.

"ראשית", הם טוענים, "מאז ומתמיד נערכו בעבר קבלות קהל בכל הנושאים, כולל בנושאי בריאות. יושבים אצלנו רופאים בעלי-שם המייעצים לחולים, נציגים מקצועיים המייעצים בנושאי ארנונה, ביטוח לאומי, צבא, משרד הפנים ומה לא. וכן, מתקיימות אצלנו קבלות קהל גם בנושאי גני ילדים ואישור מוסדות.

"אבל אנו לא מתפלאים. אותו גורם שהחליט שעשרות אלפי קוראי 'המבשר' אינם זכאים לקבל מידע שוטף של משרד הבריאות, מלבד מודעה אחת בודדת, שעוררה רעש רב, בעוד המידע מופיע בכל שאר העיתונים החרדיים, הוא החליט כי הם גם אינם זכאים לקבל מידע בנושאי בריאות. כמה לא מפתיע".

ועוד: "בעוד מאיר פרוש, בהיותו סגן שר החינוך, ישב וקיבל קהל ומנהלי מוסדות מכל החוגים והזרמים, דאג לכולם, הביא תוצאות בשווי של מיליוני שקלים, ותשאלו את מנהלי המוסדות שיעידו על כך, היו גורמים ביהדות התורה שניסו לחבל בעבודתו בדרכים עוקפות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}