כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לפני שעלו להר הבית: השוטרים חלצו נעליים וטבלו

תדרוך משטרתי בהר הבית בוצע לא לפני שהשוטרים חלצו נעלים וטבלו במקווה • למרות האיסור הגורף, יש מי שטוען: "זה נזקף לזכות החרדים שהחליטו לעלות להר"

השוטרים חולצים נעלים
השוטרים חולצים נעלים

במהלך תדרוך משטרתי שהתקיים בשבוע שעבר בהר הבית הונחו השוטרים היהודים לחלוץ את מנעלי העור מפאת קדושת המקום, לא לפני שטבלו במקווה כדין.

הרב ישראל פרטיג, שנמנה על קבוצה שהחליטה לעלות להר הבית למרות האיסור ההלכתי, אמר כי מעשה זה "מוכיח עד כמה נוכחות חרדית בהר הבית מקרינה ומשפיעה על אלו שאינם שומרי תורה ומצוות.

"במהלך השנה האחרונה עלינו מספר פעמים קבוצות גדולות של חרדים שומרי תורה ומצוות להר הבית. השוטרים היהודים כמו גם התיירים החילוניים שהתלוו אלינו, נגררו לא פעם ולא פעמיים לשיחה תורנית על הגדרים והסייגים ההלכתיים שיש בכניסה להר הבית, כמו טבילה במקווה וחליצת מנעלים".

"העולים החרדים להר הבית מהווים דוגמא אישית לאלה שאינם שומרי תורה ומצוות שעולים להר הבית. ואם לא שפגשו באותם החרדים, היו ממשיכים חס ושלום לעבור על איסורי תורה חמורים". דברי פרטיג.

את הדברים, כאמור, אומר פרטיג על דעתו בלבד, שכן פוסקי הדורות בכל הדורות אסרו את העלייה להר הבית בימינו, גם למי שטובל וחולץ מנעליו.


















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}