כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

כדאי הוא ר' שימע'ן • תם המאבק במירון • המסמך

שנים של מאבקים על 'דרך המהדרין' שהתנהלו בין הסיקריקים לוועד היישוב - הגיעו לסיומם • יו"ר היישוב לראב"ד: "אתה המחליט" • יקטר: "מהיום, גדולי העסקנים לא יכריעו"

יקטר והלפרין. צילום ארכיון
יקטר והלפרין. צילום ארכיון

לאחר שנים של מאבק מתוקשר בין קבוצת הסיקריקים לבין מרדכי הלפרין יו"ר ועד מירון בנוגע ל'דרך מהדרין' בשער ט' ושער י' – נראה כי השנה, חודשים ארוכים לפני פרוץ המהומות (המגיעות לכלי התקשורת כשבועיים לפני לג' בעומר), נמצא פיתרון שיסדיר את העניין.

המאבק רב-השנים נסוב בדרך כלל סביב השאלה היכן יעברו הגברים והנשים במעברי המהדרין, כשכל צד נהג להתחפר בעמדותיו, ולאיים כי 'יפוצץ' את האירוע ההמוני. עד הרגע האחרון, היו הצדדים מתבצרים בעמדותיהם, ותמיד ברגע האחרון נמצא ההסדר שהביא להרגעת הרוחות.

המאבק שהתרחש בשנה האחרונה בנוגע להסדרת דרך המהדרין, שבר שיאים. מי שנכנס לעובי הקורה הוא אהרל'ה יקטר, שעבר להתגורר במקום, והילך אימים על אנשי המושב. בתגובה למאבקים איימו במושב כי יסגרו לחלוטין את דרך המהדרין, ויותירו את רבבות העולים לציון ללא דרך הולמת שתביא אותם לציון.

היום (ב') מגיעה סאגת מירון לסיומה.

במכתב שכץב מרדכי הלפרין לראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך נכתב "באנו בזה להודיע כי אני מרדכי הלפרין, יו"ר מירון, מקבלים על עצמנו לשמוע ולציית לחוות דעתו (דעת תורה) ויורה לנו את הדבר אשר יעשון בכל דבר שנוגע לעניני דרכי מהדרין במירון והמסתעף, ביום ל"ג בעומר בשנת תשע"א".

אהרל'ה יקטר אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' :"המטרה הושגה ואנחנו מקווים שהשקט יבוא על מקומו בשלום וגדולי ישראל הם אלו הם שיכריעו ולא גדולי עסקני ישראל".

מרדכי הלפרין יו"ר ועד מירון אומר ל'בחדרי חרדים' "תמיד שמענו בקולו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך והפעם מבלי שיהיו מפריעים ניישם זאת בשטח".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}