"נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים" • וידאו לצפיה
סקר אור ירוק מגלה כי רק 23% מבין הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בשנים האחרונות היו נשים • נשים מהוות 10% מהנהגים המעורבים בתאונות קטלניות
23% מבין כלל הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בין השנים 2003-2010 היו נשים. מבין הנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות, הנשים מהוות 10% בלבד. יש לציין, כי אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עומד על כ-42%, כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלמ"ס.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים בכל קבוצות הגיל. הדבר מתבטא במעורבותן הנמוכה יותר באופן משמעותי בתאונות דרכים קשות וקטלניות" עוד מוסיף אבואב: "לנשים יש יכולת השפעה חיובית על נהגים גברים ונכונות לבטא התנגדות לנהיגה לא בטיחותית. הדבר מתבטא בנהיגה פחות אגרסיבית מאשר גברים, הן מתייחסות לנהיגה מסוכנת כהתנהגות לא מקובלת ולא רצויה, הן נוסעות לאט יותר, מבצעות פחות עקיפות ונוהגות פחות במצב שכרות".גברים נפגעים יותר
במהלך השנים 2003-2010 היו מעורבים 189,389 נהגים גברים בתאונות דרכים, פי שלושה יותר מ- 59,666 נשים נהגות שהיו מעורבות בתאונות בשנים אלה. נהגים גברים גם נהרגו יותר מנשים: 1291 לעומת 142 בלבד, פי תשעה.
ב-2010 נפגעו 784 נשים נהגות בעיר תל אביב לבדה, מתוכן אחת נהרגה, 9 נפצעו קשה ו-386 נפצעו קל. בירושלים נפגעו 327 נהגות, 7 מתוכן נפצעו קשה ו-212 נפצעו קל; בחיפה נפגעו 242 נהגות, מתוכן פצועה קשה ו-145 פצועות קל; בראשון לציון נפגעו 253 נהגות, מתוכן 2 נפצעו קשה ו-164 נפצעו קל, ובאשדוד נפגעו 93 נהגות, מתוכן 68 נפצעו קל.נשים צעירות נפגעות יותר
במבט לפי קבוצות גיל ניתן לראות, כי נשים בקבוצת הגיל 20-34 היא הקבוצה בה המספר הגדול ביותר של נפגעות בתאונות דרכים לעומת קבוצות הגיל האחרות. בין 2003-2010 נפגעו 40,914 נשים בגילאים אלה, לעומת 24,264 ילדות בגילאי 0-19, ו-6,572 קשישות בגילאי 85-65+. בשנת 2010 לבדה נפגעו 2,134 נשים בגילאי 20-34, לעומת 270 קשישות בנות 85-65+, ו-203 ילדות בגילאי 0-19.מהו פרויקט הדרייב הנשי?
מחקרים מוכיחים כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט הממתן של נשים על נהיגת גברים, באמצעות העצמת תפקידן כמתנגדות פעילות לנהיגה מסוכנת. לכן, זה כ-5 שנים מפעילה אור ירוק בתיכונים ובבסיסי צה"ל את תוכנית "הדרייב הנשי".
התוכנית נועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים, בהתבסס על מחקרים אלה. במסגרת זו, הבנות המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה, במהלכה הן רוכשות כלים לחיזוק דימויין העצמי ולחיזוק מעמדן החברתי. כתוצאה מההדרכה וההעצמה, ההערכה היא כי הבנות יפעלו על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם. בסופו של התהליך, המטרה היא שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות