כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ומי מזרז את האינטרנט? הממשלה

חברת החשמל תקבל רישיון להקמת חברת בת שתעסוק בשירותי תקשורת • המהלך יאפשר גלישה מהירה יותר בעשרות מגה • נתניהו: "אנחנו מתחרים בעידן דיגיטלי"

ומי מזרז את האינטרנט? הממשלה

בישיבת הממשלה הבוקר (א) אושרה "הצעת המחליטים", לפיה תקבל חברת החשמל רישיון להקמת חברת בת שתעסוק בשירותי תקשורת. חברת החשמל תחזיק ב-49% ממניות החברה, ושותף עסקי פרטי ב-51% הנותרים.

המהלך יאפשר גלישה מהירה יותר בעשרות מגה מהמהירות הקיית כיום בישראל. כמו כן, תהווה החברה מתחרה נוספת בשוק לספקיות התשתית המרכזיות – בזק והוט.

כחלק מהאישור, תצטרך חברת החשמל לפרוש סיבים אופטיים לכל בית בישראל תוך 5-7 שנים, מה שיאפשר תקשורת רחבת פס של 100 מגה-ביט לשנייה.

במהלך הישיבה אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מתחרים בעידן דיגיטלי ומערך האינטרנט הוא צורך חיוני שלנו. זאת החלטה חשובה ונכונה שתאפשר שירות טוב יותר לצרכנים, תגדיל את התחרות ותביא להורדת מחירים".

שר התקשורת משה כחלון בירך על ההחלטה ואמר כי היא מקדמת משמעותית את הקמת חברת התקשורת החדשה, אשר תעמיד את ישראל בשורה הראשונה בעולם. "פרויקט הפס הרחב לכל בית חיוני לצמיחת המשק ולקידום השכבות החלשות. התנאים החדשים הפכו את המכרז למשקיעים חיצוניים לעוד יותר אטרקטיבי", דברי כחלון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}