כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

קאדפי ממשיך לרסס: עשרות הרוגים ברחובות הערים

נשיא לוב- מועמר קאדפי, ממשיך במלחמתו נגד המורדים, וטובח באלפים מבני עמו • ארגוני זכויות אדם: 6,000 אזרחים נרצחו בדיכוי • בריטניה הציבה חיילים בכוננות

מועמר קאדפי. ממשיך לטבוח
מועמר קאדפי. ממשיך לטבוח

מי שחשב שתקדים מצרים – שם עזב מנהיג המדינה את עמדתו, לאחר שבועות ספורים של הפגנות - יחזור על עצמו גם בלוב, לא מכיר ככל הנראה את המנהיג המטורף ששולט במדינה מזה למעלה מ-40 שנה – מועמר קדאפי. המאבק הפנימי במדינה הולך ונהיה קטלני מיום ליום, והעולם כולו מסתכל מהצד, ואינו עושה דבר אל מול אלפי האזרחים הלובים הנטבחים ברחובות הערים המרכזיות.

מוקד הקרבות העיקרי בסוף השבוע הוא בעיר א-זאוויה, 40 קילומטרים מערבית לבירה טריפולי. לפחות 30 מפגינים נהרגו על ידי תומכיו של קאדפי שמרססים את העיר בכל האמצעים העומדים לרשותם.

סוכנות הידיעות רויטרס מצטטת רופא מקומי שאמר: "יותר מ-30 אנשים נהרגו היום, הרוב היו אזרחים". האיש, שמנהל מרפאה במרכז העיר, ציין ש"זה המספר שאנחנו בטוחים לגביו, אבל יש יותר הרוגים".


"הם נכנסו לא-זאוויה בשש בבוקר עם כוחות גדולים, מאות חיילים עם טנקים", סיפר שגאן, דובר המפגינים, על הלחימה בעיר, "אנשינו נלחמו בחזרה". כוחות הביטחון הנאמנים לקדאפי הפציצו את מרכז העיר, אך בהמשך נסוגו מהעיר - לא לפני שהמורדים השתלטו על שני טנקים שלהם ולקחו חיילים בשבי. אזרחים רבים נמלטו מבתיהם.

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי קדאפי שלח כוחות חדשים כדי לכבוש את העיר, וכי הם מקיפים אותה והציבו מחסומים שמונעים לחלוטין את הכניסה אליה. אחר כך סיפרו תושבים על חידוש המתקפה, וירי טנקים.

במקביל, בריטניה הודיעה שכ-200 לוחמים נמצאים בהיכון, עדיין בהגדרה של "סיוע הומניטרי ופעולות חילוץ", לפעולה בהתרעה של 24 שעות.

ארגוני זכויות אדם טוענים שכ-6,000 בני אדם נהרגו מאז פרוץ המהומות נגד קדאפי ב-15 בפברואר. בהתייחסות הרשמית היחידה של האו"ם לנושא, לפני שבוע בעת הטלת הסנקציות, נאמר שיותר מ-1,000 נהרגו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}