כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

גדר ההפרדה • מוקד עימות חדש בקרית יובל

לפני מספר חודשים חולק מבנה עירוני בקרית יובל ל-2 • בצד אחד: גן חרדי, בצד השני: גן חילוני • השידוך עלה על שרטון, והעיריה הקימה גדר • אז למה החילונים שוב מתסיסים את השכונה?

הפגנה בקרית יובל נגד התחרדות השכונה. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הפגנה בקרית יובל נגד התחרדות השכונה. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

'מבנה המריבה' בשכונת קרית יובל עליו דווח בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים' ממשיך לייצר כותרות.

כזכור, לפני מספר חודשים התעמתו התושבים החרדים והחילונים בשכונה הנמצאת בסכסוך מתמיד, על מבנה ששימש לגן חרדי.

בסופו של תהליך מורכב בו היו מעורבים בכירי עיריית ירושלים, החליטה העירייה לתת חלק מהמבנה לגן חילוני (להלן: גן פשוש), וחלק אחר מהמבנה לגן חרדי השייך לרשת 'עץ הדעת'.

החלוקה הלא הגיונית, הובילה לא אחת לחיכוכים בין ההורים משני הגנים. ההורים החרדיים טענו כי הלבוש של ההורים החילוניים המביאים את ילדם לגן אינו הולם, ומפריע לחינוך הילדים. ואילו ההורים החילונים הסתכלו במבטים מזרי אימה על 'האברכים השחורים' שהביאו את הילד בשעות הבוקר לגן.

שני הצדדים בשידוך הכפוי, הביעו רצון להיפרד, ועדיף כמה שיותר מוקדם.

העירייה שמעה את בקשות התושבים, והחליטה להקים במבנה גדר הפרדה בין שני הגנים. ביום חמישי האחרון החלו העבודות במקום, והעירייה הציבה במקום גדר מברזל אטום, שיפריד בין הניצים.

אלא שמובילי המאבק החילוני בשכונה, החליטו לנצל את יוזמת העירייה בכדי לנגח שוב את הציבור החרדי. כמה הורים לילדים בגן החילוני פנו לאמצעי התקשורת וביכו מרה את הגדר המפרידה בין הילדים. העובדה שאותם הורים עושים הכל בכדי למגר את הציבור החרדי בשכונה, לא הפריעה להם במאבק החדש, שזכה להתעניינות תקשורתית בשל הגדר המפרידה, המצטלמת כל כך טוב במצלמות הצלמים שגדשו את הגן בימים האחרונים.

האם בעקבות המאבק הדמגוגי תוסר הגדר, והמאבקים המיותרים ימשיכו להציף את השכונה רווית המחלוקת? ימים יגידו.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעקבות מצוקת מבנים לגני ילדים בשכונת קריית יובל ובמטרה להיענות לצורכי כלל התלמידים באזור, חרדים וחילונים כאחד, החליטה ועדת ההקצאות של העיריה לחלק את המבנה הקיים, ששימש לגני חרדים, באופן שישמש גם את ילדי החילונים בשכונה. הגדר תוקם מתוך ראייה רחבה, הנותנת מענה לצרכים השונים של כל הקהילה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}