כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עוד חולייה לשרשרת: מונו 12 הדיינים החדשים

הגר"ש עמאר בטקס: צער גדול שבית המשפט ביטל האפשרות לפסוק בדיני ממונות בבתי הדין • הגר"י מצגר: "חלק חשוב במפגש שבין משברי משפחות, זה החן שלכם".

נשיא המדינה מעניק את תעודת המינוי לדיין בן מנחם
נשיא המדינה מעניק את תעודת המינוי לדיין בן מנחם

במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגר"ש והרב יונה מצגר מונו הערב הדינים החדשים לבית הדין, ארבעה חודשים לאחר שנבחרו לתפקידם, אך לא מונו בפועל.

הטקס נערך בבית הרבנות הראשית בירושלים.

את המעמד כיבדו בנוכחותם הראשון לציון, הגר"ש עמאר, הרב הראשי, הגר"י מצגר, נשיא המדינה, שמעון פרס, שר המשפטים יעקב נאמן, שר הפנים אלי ישי, חבר הוועדה לבחירת דיינים, ח"כ עתנאיל שנלר, ומנכ"ל בתי הדין הרבניים (המינוי הקבוע), הגר"ש דיכובסקי.

נשיא המדינה, שמעון פרס, נשא דברים ואמר כי "באמצעותכם, הדַּיָּינִים, אנו מחברים חולייה נוספת לשלשלת המוסר וחכמת ישראל, בבחינת צבת בצבת עשויה", אמר. "נבחרתם להיות נושאי לפיד של הפסיקה היהודית לדורותיה מכוח למדנותכם, מתוקף בקיאותכם ומיושר מצפונכם. אני סומך ידי על בחירה זו של ועדת המינויים".

"מלאכתם של הדַּיָּינִים במדינת ישראל עיקרה דִינִי אִישוּת, אחד הנושאים הרגישים והמסובכים ביותר בחוכמת המשפט. סְבָך היחסים והרגָשות בתוך המשפחה נפרש בבתי הדִין על רקע של משברים וּטרגדיות. אין ספר הדרכה או נוסחה קבועה מראש שבכוחם לספק תשובות לכל מקרה וּמקרה. תבונת הדָּיַּין, רגישותו האנושית, ושְׁאַר-רוּחַו התורני, מאפשרים פתרונות יצירתיים והוגנים במסגרת החוק, לכל בעיה, והם מִבְחָנו".

"אתם, מכובדַעי הדַּיָּינִים, ניצבים באחד מהצמתים המרכזיים שבין דתיים לשאינם-דתיים. במרכז של השקפות עולם שונות. ביכולתכם להרחיק אש זרה ולקרב בין אחים. אוזנכם צריכה להיות נטויה להקשיב, להבין ולהתאמץ למנוע עינוי דִין. למנוע סחבת ולהציל נפשות".

הגר"ש עמאר הביע בדבריו צער גדול על כך שבית המשפט ביטל את האפשרות לפסוק בדיני ממונות בבתי הדין. "לאורך הדורות, עיקר הדיונים לא היו בנושאי גיטין אלא בנושאי ממון, והנה כעת מונעים זאת מאיתנו. זו זעקה נוראה שכמה שנים אנו מנסים לתקן, אך יש כוחות שנלחמים בכל חוק שיש ריח של חיזוק התורה".

הגר"י מצגר בירך אף הוא את הדיינים החדשים, באמרו: "חלק חשוב במפגש שבין משברי משפחות, זה החן שלכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}