י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הפיגוע שהדהים את לונדון: פרטים חדשים ודרמטיים נחשפים

חקירת מהלך העניינים שהובילו לפיגוע בלונדון מעלה קשר ישיר ורציף לשאר הפיגועים הגדולים ביבשת, העומדת במרכז ניסיונות הרצח של ארגוני הטרור בעולם

זירת הפיגוע בלונדון, צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בלונדון, צילום: רויטרס



הפיגוע שהדהים את לונדון: סוכנות הידיעות AP מדווחת על פרטים חדשים מחקירת המשטרה הבריטית על הפיגוע בלונדון לפני כשבוע, מהם עולה כי הטרוריסטים שאבו השראה מפיגועי טרור גדולים שאירעו לאחרונה - ושאפו לשחזר את טבח ההמונים.

על פי הדיווח, שלושת המחבלים ניסו לשכור משאית כדי לפגוע בכמה שיותר אנשים, אך אמצעי התשלום איתו ניסו לשלם נדחה. מחוסר ברירה הם שכרו מסחרית, הכניסו לתוכו מעל עשרה בקבוקי תבערה שהורכבו מבקבוקי יין ושאותם ככל הנראה תכננו לפוצץ לאחר מסע הדקירות שלהם. למרבה המזל הם לא הספיקו לחזור למסחרית, מאחר ונהרגו על ידי שוטרים שחיסלו אותם.

דין היידון, ראש היחידה ללוחמה בטרור במשטרת לונדון מסר לתקשורת "אם הטרוריסטים היו מצליחים לשכור משאית, זה היה הופך לטבח המוני". כזכור, בפיגוע בניס שבצרפת בחודש יולי בשנה שעברה דהרה משאית לתוך קהל גדול, והרגה 86 בני אדם.

תיעוד הפיגוע בלונדון

רגעי הדרמה בלונדון: המחבלים דוקרים והשוטרים מרססים.

על פי הדיווח מהמשטרה, שלושה נרצחים נהרגו מהדריסה עצמה. חמישה בני אדם נוספים נדקרו למוות בשוק "בורו מרקט", המחבלים השתמשו בסכינים באורך 30 סנטימטרים עם להב בצבע וורוד, ובביתו של אחד המחבלים נמצא ספר הקוראן פתוח בעמוד "המתאר מות קדושים". ברכב עצמו נמצאו כמה כיסאות משרדיים ומזוודה.

דובר המשטרה הוסיף כי "החוקרים מנסים לברר האם הכיסאות הונחו ברכב כדי לא לעורר חשד, וכדי שבני המשפחה יחשבו שהמסחרית משמשת להובלת רהיטים".

בנוסף, על פי הטלגרף הבריטי - חוראם באט, אחד המחבלים, ניסה להתקבל לעבודה בחברה שמספקת שרותי אבטחה לאירועי ספורט, ובראשם טורניר ווימבלדון שמארח את משחקי הטניס המפורסמים. ראיון העבודה תוכנן לסוף החודש הזה, וחוקרי המשטרה מעריכים שחוראם החליט ללכת על הפיגוע בלונדון ולא לחכות לסיכוי להתקבל לעבודה, ואז אולי לעשות פיגוע באירוע ספורט גדול, מאחר שקיבל השראה מהפיגוע במנצ'סטר ארנה שבו נרצחו 22 אנשים.



לונדון פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}