כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'דגל' התקפלה ונציג ש"ס ימונה לסגנות עיריית י-ם

מלחמת ש"ס-דגל הגיעה גם לעיריית י-ם • יצחק פינדרוס נאבק נגד מינוי אלי שמחיוף לסגנות ראש העיר • הערב התקפל פינדרוס והסיר התנגדותו • פינדרוס: הכל תואם עם שמחיוף

פינדרוס את גפני נגד ישי את שמחיוף
פינדרוס את גפני נגד ישי את שמחיוף



המאבק העיקש בין גפני לישי איים לפוצץ הערב גם את ישיבת מועצת העיר ירושלים.

על סדר היום עמד אישור מינויו של נציגה הבכיר של ש"ס, אלי שמחיוף, לסגנות ראש העיר. זאת לאחר שנמצא ליקוי טכני בהליך אישורו הקודם, מה שדרש אישור נוסף במועצה.

יצחק פינדרוס, המשמש כסגן ומ"מ ראש העיר בירושלים, החליט, בהוראתו הישירה של ראש דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, להתנגד למינוי.

הוא הודיע חגיגית לראש העיר ניר ברקת על כוונתו שלו ושל חבריו, להתנגד הערב למינוי המוצע, תוך בקשה להסיר את הסעיף מסדר היום לאלתר.

הסיבה לכך מפורטת שחור על גבי לבן במכתב רשמי של פינדרוס לראש העיר, בו נכתב כי "עפ"י ההסכם הקואליציוני תפקיד סגן ראש העיר ה 7 מגיע לש"ס, מכיוון שמינוי סגן זה הינו הסגן ה – 6 ומכיוון שמפלגת ש"ס אינה משתפת פעולה בצורה (כך במקור) בעניין הסגנים, אבקשך להוריד סעיף זה מסדר היום של ישיבת המועצה".

מה פשר העניין?

ובכן: בעוד כחודש וחצי יידרש פינדרוס להיפרד מתפקידו כמ"מ ראש העיר בשכר, לטובת יוסי דייטש עמיתו למועצת העיר ירושלים, כחלק מהסכם רוטציה ביניהם.

בתחילת הקדנציה בחר פינדרוס להיות ראשון מביניהם בתפקיד זה, כשתקוות כולם היתה להביא לחקיקה מהירה של "חוק הסגנים" המאפשר ריבוי סגנים.

אך החוק הספיק מאז להיתקע אנושות במרתפי הבירוקרטיה, ובאופן טכני נמצא כעת בידיו של ח"כ דוד אזולאי מש"ס יו"ר ועדת הפנים של הכנסת.

הלה בהוראתו של ישי ה'בוס' אינו שש לקדם את החוק, בשל יחסיו העכורים עם דגל התורה ככלל ועם משה גפני בפרט.

משבר הגיור הגדול אף ששקע לאיטו בשבועיים האחרונים, הוסף שמן דליק למדורת השבטים, והשד העדתי נתן אותותיו גם בעניין הזה.

באמצעות הסירוב לאשר את מינוי שמחיוף, ביקשו גפני-פינדרוס להפעיל לחץ מתון עד כבד על שמחיוף-ישי שיאותו להוסיף סגן ראש עיר נוסף לירושלים.

מכתבו של פינדרוס שוגר לראש העיר ומסדרונות ככר ספרא סערו כרוח רפאים.

נקלע למערבולת פוליטית

שמחיוף למוד הקרבות, החליט לא לתת לעמיתיו האשכנזים להופכו לשק חבטות והודיע על מלחמת עולם שלישית.

כל התותחים הופעלו, ושמחיוף הודיע לראש העיר שש"ס רואה בדחיית ההצבעה, הפרה קואליציונית.

כן דרשו בתוקף הטלת משמעת קואליציונית על הסיעה השכנה יהדות התורה, אחרת דרשו בש"ס, להוציא את האשכנזים מהקואליציה כפי שנוהג ברקת בכל הפרה קואליציונית.

"יהדות התורה לא פרשה עד עכשיו מהקואליציה, והם לא יעזו לעשות זאת גם עכשיו, על רקע קיפוח פרנסה של אדם חרדי" הסביר שמחיוף לברקת.

ברקת לא ידע נפשו ממבוכה. בעבר חטף ביקורת נוקבת על העברת תפקיד הסגן ממר"צ לשמחיוף.

התקשורת החילונית כמו רבים מנציגי מועצת העיר החילונים ראו בכך אקט של התקפלות לחרדים ודרשו ממנו שלא להעניק לשמחיוף את התפקיד, בשל מעורבותו בפרשת הולילנד, (אף שמשפטית אין מניעה לכך).

ברקת התחבט קשות אך החליט לדבוק בהסכם הקואליציוני והעניק לש"ס את המגיע לה. כעת, נקלע האיש למערבולת פוליטית פנים חרדית ולא ממש הבין למה הוא צריך להיות חלק מחגיגה זו.

חבר סיעתו של שמחיוף שלמה ברסקה שלח מכתב נזעם לפינדרוס בו הוא פונה ליר"ש שלו (כך במקור), "אנא אל תפלג את הסיעות החרדיות בעירייה", כתב, "אל תיתן ששמך יחתם על מחלוקת. גם משה רבינו ע"ה תמה כיצד גוי מכה יהודי, היתכן?! עד שראה יהודי מכה יהודי ואז אמר אכן נודע הדבר אם יהודי מכה יהודי ניתנה רשות מן שמיא לגוי להכות יהודי..."

בשעה האחרונה, בתום סחרור ושיחות מרתוניות בין הצדדים, נרשמה התקפלות מצידו של פינדרוס.

בניגוד לדברי פרשנים חרדייים שטענו על כך שהתנגדותו של פינדרוס יצוקה, התקפל פינדרוס במהירות מפתיעה.

הלה הודיע הערב על החזרת נרתיק האיום לכיסו וכי הוא חוזר בו מהאיום המיותר.

"חברי יהדות התורה ואני בתוכם נצביע בעד מינוי שמחיוף הערב לסגן ראש העיר" הודיע פינדרוס בהודעה קצרה לניר ברקת וראשי הסיעות בקואליציה.

לא ברורה הסיבה להתקפלות הפתאומית, אפשר והידיעה שמינוי שמחיוף היה עובר בין כה בלעדי תמיכת האשכנזים, בשל קשריו הטובים של שמחיוף עם יתר נציגי הקואליציה חרדים - כחילונים כאחד, מה שהיה מותיר את האיום ריק מתוכן.

השקט שחזר, החזיר את הצבע ללחיי שמחיוף, שחשש שהנה שוב יראה את התפקיד הנחשק מרחוק ואליו לא יבוא. והופתע.

הערב אישרה מועצת עיריית ירושלים שוב, ובפעם האחרונה, את מינויו של שמחיוף כסגן ראש העיר ירושלים.

מלשכת הרב יצחק פינדרוס מסרו בתגובה: "המכתב המפורסם כאן תואם במלואו עם אלי שמחיוף, בצורה ברורה.

"בהמשך, נשלחה טיוטה (המפורסמת כאן ש.ר.). למחרת, כשהבין פינדרוס כי שמחיוף מתנגד בעצם למכתב, החליט לתמוך במינוי".













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}