ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

המאבק בארה"ב: פייק קול קורא ומכתב תמוה

עצרת הגיוס של סאטמר מתקרבת וסביבה מתנהל מאבק עז. היבול היומי: 'קול קורא' שלא היה, ומכתב עם חתימה מוזרה

ראשי ישיבת לייקווד
ראשי ישיבת לייקווד



הקרב על נושא חוק הגיוס עולה שלב, מכתבים והכחשות מכל הצדדים, מצד אחד מכיוון סאטמר ו'הפלג הירושלמי' הפועלים לגייס ראשי ישיבות ואדמו"רים לעצרת נגד הגיוס, ולתמיכה ב'הפלס'.

מהעבר השני נציגים מבתי ראשי ישיבות וגדולי האדמו"רים בישראל, שמבהירים כי בעיניהם העצרת היא למעשה התרסה נגד עמדתם, כך שהשתתפות או קריאה להשתתפות בה, תעביר מסר של חוסר אמון מצד רבני ארה"ב בגדולי ישראל בארץ, המכירים את הנתונים, וסוברים שאין סכנת גיוס על בחורי הישיבות כעת.

היום התפרסם קול קורא שחתום כביכול על ידי ראשי הישיבה מלייקווד, ובו קריאה להגיע לעצרת נגד חוק הגיוס. על המכתב חתומים כל ראשי הישיבה, ובראשם הרב הגאון הרב מלכיאל קוטלר שליט"א.

לא חלף זמן רב ומיד הגיעה התגובה מבית ראש הישיבה. יד ימינו של הראש ישיבה, הרב שמואל למברגר כתב כי "הפרסומים מזוייפים", המכתב עליו כביכול הרבנים הגאונים חתומים מזוייף.

במייל ששלח הבהיר "ברוב פחד ואימה על ביזוי כבוד התורה ראשיה ולומדיה, אני מודיע שראשי הישיבה של לייקווד לא חתמו על שום מכתב הקורא להגיע לכינוס ביום ראשון הקרוב, וכל מכתב החתום בשמם בנושא מזויף".

המכתב שכביכול ראשי הישיבה חתומים עליו מתפרסם בארה"ב כשהמילה FAKE מובלטת בצבע אדום זוהר.

בנוסף כלי תקשורת או עיתונים בארה"ב מסרבים בתוקף לפרסם קריאות להשתתפות בעצרת, כיוון שהוא נגד עמדת הגראי"ל שטיינמן. מלבד בעיתון מקומי בשם 'פלאטבוש גואיש ג'ורנל' ושבו התפרסם המכתב של ראשי הישיבות כשהיחיד שחתום עליו הוא הגאון הרב "אהרן שכטר וחברים".

המכתב התפרסם ללא חתימה של הרב שכטר, מה שמעורר תהיות מאחר שמכתבים שיוצאים מבתי גדולי ישראל חתומים, בנוסף לא מקובל באף מכתב של גדול בישראל להוסיף את המילה 'חברים'.







לייקווד ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}