כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יום הזעם: הימין חסם הכניסה לירושלים

שיבושים קשים נרשמו הבוקר בכבישי הארץ • פעילי 'תג מחיר', הזועמים על הירי בחוות גלעד, מבטיחים: זו רק ההתחלה • ההנהגה הרשמית מתנערת מהפרות-הסדר

שוטרים מתעמתים עם פעילי ימין. צילום ארכיון: יצחק ליוש
שוטרים מתעמתים עם פעילי ימין. צילום ארכיון: יצחק ליוש



הבאים והיוצאים בשערי ירושלים, נתקלו הבוקר (ד) בקבלת פנים מרגיזה: צמיגים בוערים הונחו על כביש הכניסה לעיר בשעה 7.00 בבוקר. כוחות משטרה פינו את הצמיגים, אך התנועה התנהלה באיטיות במשך דקות ארוכות.

דקות לאחר מכן, כמה עשרות פעילי ימין התפרצו לכביש 1 במחלף לטרון – וחסמו גם אותו עם צמיגים.

פעילי הימין ניסו גם לשבש את תנועת הרכבות. הם הגיעו למחלף ענבה והתמקמו - לא פחות ולא יותר - על פסי הרכבת, שהגיעה במהירות איטית יחסית. רגע לפני שהאירוע נגמר באסון, ירדו הפעילים מהפסים.

כוחות המשטרה לא ממש הופתעו, שכן הם נערכו להפגנות וחסימות צמתים מצד פעילי ימין קיצוניים הדוגלים ב'ערבות הדדית' ו'תג מחיר' במחאה על ירי כדורי פלסטיק במהלך פינוי חוות גלעד. את היום הנוכחי, מכנים הפעילים 'יום הזעם' כקונטרה לימי הזעם הפלסטיניים.

לדברי הפעילים, המילה האחרונה טרם נאמרה – והפרות הסדר יילכו ויתרחבו במהלך היום.

"ירי כדורים על מתיישבים הוא דבר שלא ייעשה", הסבירו הפעילים. "יש בליבנו כעס במשך חודשים ארוכים, אך אירועי חוות גלעד היוו הסלמה שאי אפשר לעבור עליה לסדר היום. יש לנו זכות להמשיך לבנות ואנו מבקשים לממש אותה".

הזעם המרכזי מתרכז לעברו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. לטענת המתיישבים, גיבה אהרונוביץ' את השוטרים היורים.

ההנהגה הרשמית מתנערת

מי שמוביל את יום הזעם הם פעילים המכנים עצמם כמי שדוגלים ב'ערבות הדדית' ו'תג מחיר', אולם ההנהגה הרשמית של הימין, מועצת יש"ע, מתנגדת.

גם הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה שנחשב בעל השפעה על הצעירים הליברליים במגזר הדתי-ימני, מביע סלידה מפעולות "תג מחיר".

במאמר שכתב לתלמידיו, מביע שרלו את התנגדותו: "'תג מחיר' הוא למעשה פוגרום, פוגרום שכעת פוגע ברכוש בלבד וזה חמור כשלעצמו, אולם את ההתדרדרות לפגיעה בנפש אנו יכולים לראות מתחוללת נגד עינינו".

לדברי שרלו, "אדם אנושי, מוסרי והגון אינו משתתף בפעולות פוגרום של "תג מחיר". הוא אינו יכול בשום אופן לפגוע שמי שאינו מעורב בעניין, ולפרוק את כאבו ותסכולו, שבמקרה זה מוצדקים מאוד, על מי שאינו חלק ממערכת קבלת ההחלטות וביצוען".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}