כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

רוצים לחסוך? תתחתנו בערב שבת - ואנו נשלם • חשיפה

נדיבים הכואבים את המצוקה הכלכלית של ההורים, מצאו פיתרון: חתונות בימי שישי • החופה – בצהריים, סעודת המצווה – בליל שבת • הסוכריה: מימון 20 החתונות הראשונות

רוצים לחסוך? תתחתנו בערב שבת - ואנו נשלם • חשיפה



אם תקבלו לביתכם בחודשים הקרובים הזמנה לחתונה של משפחה חרדית למהדרין שתתקיים ביום שישי, אל תחשבו שמדובר בטעות דפוס.

לא מעט רעיונות עולים ויורדים בשנים האחרונות בניסיון לסייע להורים הנאנקים תחת ההוצאות הרבות הכרוכות בנישואי הילדים. ראשי הישיבות והמחנכים זועקים על הבזבוזים, אבל הציבור מחפש פיתרון מעשי לחיסכון בהוצאות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קבוצת אילי הון חרדיים מארה"ב ואירופה, הכואבים את המצוקה בעיקר בקרב משפחות אברכים בני תורה, החליטו להרים את הכפפה באמצעות יוזמה יצירתית במיוחד.

הם ערכו 'שיעורי בית' בנושא והבינו כי חתונות ביום שישי יהוו פיתרון משמעותי במיוחד. "ביום זה", מסביר לנו מקורב לאחד ה'גבירים', "האולמות ושירותי השמחות זולים יותר, מה גם שהשמחה קצרה יותר וחסכונית יותר – והסעודה מיועדת רק לקרובים ביותר".

על-פי התוכנית, החופה תתקיים בשעת צהריים מוקדמת. לאחריה, יתקיימו ריקודים קצרים ויוגש כיבוד קל. גם הצילומים המשפחתיים יתקיימו בערב שבת, בעוד סעודת החתונה עצמה תתקיים בחוג משפחתי מצומצם בשילוב סעודת ליל שבת.

"בדורות קודמים, זה היה מאד מקובל, ואפילו גדולי ישראל נישאו ביום שישי", אומר לנו הגורם. "אז מה קרה שהיום אף אחד לא רוצה לשמוע על רעיון כזה?".

מאות נרשמים

הרעיון לא רע ואפילו יחסוך משמעותית במישור הכלכלי, אבל מי הראשון שיעז לקפוץ לאמבטיה הרותחת? ובכן, כדי להחדיר את הרעיון לעולם הישיבות והסמינרים, החליטו ה'גבירים' ליטול על עצמם את כל הוצאות החתונה של עשרות הזוגות הראשונים, שיאזרו אומץ ויינשאו ביום שישי.

השמועה עברה מפה לאוזן בהיכלי הישיבות ובסמינרים - וההיענות הפתיעה גם את ה'גבירים' עצמם: תוך ימים אחדים, הם עמדו מול רשימה של מאות זוגות מאורסים, המוכנים 'ללכת על זה'.

ה'גבירים' ערכו גורל – והודיעו ל-20 מתוך הנרשמים כי הם נוטלים על עצמם את הוצאות החתונה כולן. עשרות הזוגות, שלא עלו בגורל, נותרו מאוכזבים.

חתונות הזוגות שעלו בגורל, תתקיימנה בחודשים הקרובים, בימי שישי, באולמי 'ארמונות וולף' בשכונת גבעת שאול ובאולמות נוספים בירושלים.

האם היוזמה תצליח לשבור את המוסכמות, ותגרום לגל של חתונות ישיבתיות בימי שישי? ימים יגידו.

ומה אתם חושבים על היוזמה היצירתית? טקבקו!

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}