י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מסע טרור אכזרי: שישה הרוגים ושלושים פצועים בפיגוע באנגליה

מספר ימים לפני הבחירות בבריטניה, דאעש יצא למתקפת טרור עזה - עשרות פצועים ושישה הרוגים בפיגוע דריסה ודקירה בגשר לונדון בירת אנגליה • אחרי שעות של מתח בחיפוש אחר המחבלים, הודיעה המשטרה כי שלושת הטרוריסטים חוסלו

שוטרים בזירה: צילום רויטרס
שוטרים בזירה: צילום רויטרס



חמישה ימים לפני הבחירות בבריטניה, הטרור של דאעש מכה שוב בממלכה הבריטית והפעם בבירה, לונדון. שישה בני אדם נהרגו ושלושים נפצעו בעקבות מסע טרור רצחני של שלושה מחבלים שדהרו בנתיב הנגדי בגשר לונדון, דרסו עשרות, יצאו מוואן מסחרית והחלו במסע דקירות בשוק אוכל סמוך. המשטרה הכריזה אחר שעתיים כי מדובר באירוע טרור ודיווחה כי חיסלה את שלושת הטרוריסטים.

בריטניה עדיין מתאוששת מהפיגוע הרצחני לפני כשבועיים שבו נרצחו 22 בני אדם ו-59 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות בעיר מנצ'סטר עם סיום הופעה. בנוסף, רק לפני כחודש וחצי נרצחו חמישה בני אדם ועשרות נפצעו בדריסה על גשר ווסטמינסטר בלונדון, על ידי מחבל בריטי מוסלמי-קיצוני, שגם דקר שוטר לפני שנורה למוות בידי שוטרים, דאעש לקח אחריות לפיגועים.

הלילה (מוצ"ש), כאמור, שוב אירע פיגוע טרור בלונדון, כשמחבל דרס עם רכב מסחרי על גשר לונדון עשרות בני אדם, פצע עשרות ורצח כמה מהם. מיד לאחר הדריסה, על פי הדיווחים מעדי ראיה, שלושה מחבלים קראו בשם אללה, יצאו מהרכב ודקרו עוברים ושבים כולל חלק מהפצועים ששכבו על הרצפה מדממים. האזור כולו נסגר לתנועה מיד לאחר מכן. כך גם תחנות הרכבת התחתית באזור.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, נצפו אנשים שנמלטו לתוך מסעדות, ושוטרים נכנסים למקום ומבקשים מהם לשכב על הרצפה, על פי הדיווח בדיילי מייל המחבלים צעקו "זה בשביל אללה" והחלו לדקור אנשים בסכינים באורך 30 ס"מ לפחות.



שוטרים בזירה. צילום: רויטרסצילום: שוטרים בזירה. צילום: רויטרס
שוטרים בזירה. צילום: רויטרס


עשרות שוטרים עם כלבי גישוש סרקו את תחנת מונומנט בחיפוש אחר חשודים. במהלך הלילה הופצו דיווחים סותרים לגבי מעצר החשודים. בחלק מכלי התקשורת דווח על מחבל שחוסל ובאחרים על שניים שנעצרו. בנוסף, דווח על אירוע דקירות בשוק האוכל "בורו מרקט" - אירוע שלא קשור למתקפת הטרור בגשר ומדובר בקטטה מקומית - אך עורר בהלה עזה.

על פי דיווחים ברשת החברתית טוויטר, המחבלים ניסו להכנס לפאב שהיה מלא באנשים. למזלם של יושבי הפאב המלצרים נעלו את הדלתות מיד לאחר ששמעו על הפיגוע, המחבלים הלמו על הדלתות אבל לא הצליחו להכנס.

רק לפני כמה ימים בריטניה הסירה את מצב החירום בו נפרסו מאות חיילים במקומות הומי אדם, מצב החרום הגיע לאחר פיגוע הטרור במאנצ'סטר שבו נרצחו 22 בני אדם.

ראש הממשלה הבריטית תרזה מאי הודיעה כי תכנס ישיבת חירום של הממשלה. ‏הנשיא טראמפ הגיב בטוויטר על הפיגוע וכתב "אנחנו צריכים להיות חכמים, על המשמר וקשוחים, אנחנו צריכים את בתי המשפט שיחזירו לנו את הזכויות שלנו ואת איסור הכניסה לארה"ב מכמה מדינות מוסלמיות ורמה נוספת של בטיחות". בציוץ נוסף הוא כתב "נעשה כל שביכולתנו כדי לסייע - אנחנו איתכם, שהאל יברך אתכם".

עודכן: 7:27
טרור לונדון דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}