כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

השר אהרונוביץ': נפצים מסוכנים זה לא מענייננו

בכל שנה לקראת חג הפורים חוזרים לרחובות הנפצים, החזיזים והמשחקים המסוכנים • השר לבטחון פנים אהרונביץ' התנער מאחריות ואמר: אנחנו לא אחראיים לאכיפת החוק בנושא

השר אהרונוביץ': נפצים מסוכנים זה לא מענייננו

תופעת השימוש בנפצים, חזיזים וקפצונים למיניהם, לקראת חג הפורים, חוזרת על עצמה מדי שנה.

היום (ד') הגישו חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב כץ שאילתות דחופות בנושא:

האם המשטרה פועלת למציאת הסוחרים שמוכרים את הצעצועים המסוכנים הללו לקראת חג הפורים? ואם כן, מה נעשה למניעת מכירתם?

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, התנער מאחריות באמרו כי האחריות לגבי המפיצים, המייבאים, היא של משרד התמ"ת.

לדבריו, "לקראת חג הפורים מבצעת המשטרה פעילות משותפת ומוגברת עם משרד התמ"ת, וזאת בנוסף לביצוע פעילות לשם הגברת המודעות לנושא בקרב בני הנוער".

ח"כ מקלב סיפר על אותה אישה שהייתה מקשיבה בבית הכנסת לקריאת התורה של הבעל-קורא אודות סיפור מכירת יוסף, איך האחים שלו זרקו אותו לבור. כל שנה מחדש היא הייתה בוכה על הסבל של יוסף. שנה אחת כשהקשיבה לדברים שוב, כעסה מאד ואמרה: "בשנה שעברה ידע יוסף שהולכים לעשות לו את זה והוא לא נזהר, ועכשיו עוד פעם הוא הלך והאחים שלו מכרו אותו"...

"אדוני השר", אמר מקלב, "כל שנה זה חוזר על עצמו, כשאנחנו מדברים על כך שמטפלים בהם ואנו רוצים להגיע לסוחרים. אבל, המציאות היא שסוחרים כאן בירושלים, 30 שנה ברצף, והם הספקים הגדולים של הילדים, שאי אפשר למנוע מהם. ואם מצליחים למנוע, החברים מביאים. זה לא רק שזה מתמעט, אלא שמתגברת המכירה. נכון שפועלים ונכון שמחרימים, אבל כנראה שזה מאד, מאד מעט. עובדה שאותם סוחרים והסוחרים האחרים הם קבועים ולא מתחלפים. צריך להגיע לאלה שמייבאים ולסוחרים והם הבעיה. לא העכבר אלא החור הוא האשם בעניין".

לדבריו, "בעידן של היום יש אמצעים טכנולוגים ומתקדמים כדי למגר ולשים סוף לעניין הזה, הגברת האכיפה היא הדבר היחיד שיכול באמת למנוע את התופעה הזאת".

ימים יגידו האם הדברים הביאו לתוצאות. אם לא, ניפגש בשנית בשנה הבאה, עם שאילתות זהות, אולי גם עם תשובות דומות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}