כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"מנסים נשק חדש על מתיישבים" • מה באמת אירע בחוות גלעד

במסיבת עיתונאים מתוקשרת שערך ח"כ יעקב כ"ץ, נחשף מה באמת אירע שלשום בחוות גלעד • "הגיע אלי שוטר וירה בי מטווח קצר, אחרי הירי הם עברו לרימונים"

ירי בחוות גלעד
ירי בחוות גלעד



ארבעה פצועים היו אמורים להגיע אל חדר הישיבות בו ערך ח"כ יעקב כץ (כצ'לה) מה'איחוד הלאומי' את מסיבת העיתונאים המתוקשרת שלו.

הגיעו שלושה בלבד.

"אמרתם 4", חייך אחד מהעיתונאים.

"טוב, אפשר מהר לפצוע עוד אחד", הוסיף אחר.

הדברים נאמרו בהומור. אבל קשה היה להשתחרר מההרגשה כי בעוד שהנושא המדובר הוא רציני וכאוב מאין כמותו, יש אנשים, שמביטים בו בשוויון נפש.

שיהרסו כמו שהורסים ברהט

תחילתם של האירועים הקשים ביום שני האחרון.

בשעה 4:30 לפנות בוקר התעוררו תושבי המאחז בחוות גלעד שבשומרון ונדהמו לגלות מולם עשרות יס"מניקים שהגיעו כדי להרוס את אחד מהצריפים.

"הם התנהגו כאילו מדובר בקבוצה מסוכנת", פתח כצ'לה וסיפר.

הוא מחה נגד מהלכיו של שר הבטחון, אהוד ברק, שחותר לקראת גירושם של 350 אלף היהודים המתגוררים ביו"ש: "ביום ראשון נחצו קווים אדומים. היום, כשדיבר השר לבטחון פנים על האירוע, הוא גמגם. אני בטוח שגם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ידע על כך. החיילים הגיעו מצוידים ברובים ובהם תחמושת שמסוגלת לפצוע".

אליסף גורי, נכדו של השר לשעבר מרדכי בן פורת, הציג את הפציעה בכף ידו, וסיפר איך ירו בו החיילים מטווח קרוב ביותר.

גורי הוא חיל בגולני המשתחרר בעוד כשבוע ובאותו לילה ישן בחווה. "התעוררתי בלילה", הוא סיפר, וראיתי איך השוטרים עושים יישור קו ויורים ברחובה הראשי של חוות גלעד. בתחילה היו פגיעות קלות, אבל בהמשך עברו לפגיעות נקודתיות".

"אלי הגיע שוטר, עמד קרוב אלי במרחק של כ-2-3 מטרים, וירה בי ברגל, ביד ובגב. אחרי הירי הם עברו לרימונים אותם השליכו לתוך בית הכנסת".

גם יאיר אופנהיימר, אחד הפצועים במקום, סיפר איך פצעו אותו השוטרים מבלי שיעשה דבר שיש בו כדי לפגוע בהם. יאיר נפצע בחזהו, וגם הוא הציג את פציעתו לעיתונאים ואל מול מצלמות התקשורת הרבות.

מלבד חברי הכנסת של ה'איחוד הלאומי' אורי אלדד ומיכאל בן-ארי, השתתפו במסיבת העיתונאים גם חברי הכנסת דני דנון וציפי חוטובלי מה'ליכוד'.

דנון פנה לראש הממשלה "שלי, של הליכוד", בקריאה לרסן את שר הבטחון: "מנסים נשק חדש על מתישבים? שיהרסו בחוות גלעד כמו שהורסים ברמת אביב, ברהט. אתם לא פושעים, אתם לא גנבים, לא צריכים לירות בכם!", קרא דנון.

גם חוטובלי הביעה הזדהות עמוקה עם המתיישבים: "חשוב שיהיו כאן גם נציגים מהקואליציה", אמרה. "אלו הם ניסיונות הפחדה", אמרה, וסיפרה כי חברי ליכוד פנו השבוע לראש הממשלה בבקשה שייקח אחריות לאירועים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}