י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

משפחת סיידוף לא מוותרת על רכישת אפריקה: מציעה תספורת של 25%

לפי ההצעה, יזרים נתי סיידוף 400 מיליון שקל וינופקו סדרת אג"ח לשנה בשווי כולל של 400 מיליון שקל ושתי סדרות אג"ח ארוכות בשווי כולל של 1.15 מיליארד שקל

לבייב. צילום: פלאש 90
לבייב. צילום: פלאש 90



בשעה שנציגות מחזיקי אגרות החוב של אפריקה שומרת על הקלפים קרוב לחזה, חוזרת לתמונת הרכישה משפחת סיידוף.

לפי ההצעה החדשה לרכישת החברה שהעביר נתי סיידוף, יוזרמו לחברה 400 מיליון שקל, וכמו כמו כן סדרת אג"ח בסכום של 400 מיליון שקל תיפרע תוך שנה. וכמו כן יונפקו שתי סדרות אג"ח נוספת בסכום כולל של 1.15 מיליארד שקל, האחת מובטחת במניות אפריקה נכסים והשנייה לא מובטחת. שתי הסדרות, שיישאו ריבית שנתית של 3% בשנה, יהיו במח"מ של 6.5, כאשר 70% מהקרן תפרע יחד עם הריבית בסוף מועד התקופה. החברה תוכל לפרוע את האג"ח בפירעון מוקדם. ההצעה משקפת תספורת של 25% על החוב הקיים.

סיידוף דרש מנאמן חברת הרמטיק, דן אבנון, לכנס אסיפות מחזיקים במטרה שיוכלו להצביע על הצעתו לרכישת החברה. סיידוף העביר את הצעתו במכתב ששלחו היום (ה') ד"ר ישראל לשם ועו"ד יואב נהיר ממשרד עורכי הדין מיתר בשם החברה הפרטית בבעלותו של סיידוף Shyma Investments, ועותק ממנו נמסר לעו"ד גיא גיסין ועו"ד ניר אפשטיין, שהתמחרות אותה ניסה להניע עד כה לרכישת החברה - נכשלה.

על מנת שמחזיקי אגרות החוב של אפריקה, המחזיקים כיום בחובות כוללים של מעל-2.8 מיליארד שקל, יוכלו להנות מאפסייד עתידי מהנכסים הם יקבלו לידם 2% ממניות אפריקה ואת המגרש המצוי בבעלות החברה הבת ברוסיה Koa Gaz. עוד הוסבר בהצעה כי אם בשנתיים הקרובות תונפק חברת הקבלנות דניה סיבוס לפי שווי של 500 מיליון שקל לפחות, מחזיקי אגרות החוב יהיו זכאים לקבלת 5% ממניות החברה. עוד הוסבר בהצעה כי במקרה שתוך שנתיים שווי השוק של אפריקה נכסים יהיה שווה או גדול ממכפיל 1.2 על ההון העצמי, תשלם החברה למחזיקים מענק מיוחד בשווי כולל של 70 מיליון שקל ויתרת החוב תימחק.

ההצעה תהיה תקפה עד ליום רביעי הבא בחצות, ובלבד שלמציע תהיה הזכות לעמוד בפני המחזיקים להסביר אותה ולשפר אותה ככל שיתקם המשא ומתן עם נציגות מחזיקי אגרות החוב.

מקורבים למשפחת סיידוף טוענים כי הם מעוניינים ברכישת זרוע הפעילות בישראל ולכן בחרו להתמודד עם רכישת אפריקה. לצד הצעה זאת ממשיך להתנהל משא ומתן של הנציגות מול איש העסקים מוטי בן משה, ושותפו, הבעלים הנוכחי בחברה לב לבייב, שטרם הוביל לחתימת הסכם סופי.
לב לבייב אפריקה נכסים משפחת סיידוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}