י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הפרובקציה צלחה פשקוויל הזוי הגיע לכותרות המרכזיות: "להרוג כל חיילת, ואת עצמך"

בערב חג השבועות הופץ בשכונת החרדיות בירושלים פשקוויל קיצוני וחריג, הקורא לחיילים חרדים "שגוייסו בכפייה" לצה"ל "להרוג כל חיילת הבא לידך ולזכות אותה ביהרג ואל יעבור" • דו"צ: "הסתה חמורה וחציית קו אדום" • המשטרה פתחה בחקירה בגין הסתה לאלימות

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



בערב חג השבועות הופץ בשכונות החרדיות בירושלים פשקוויל קיצוני וחריג, הקורא לחיילים חרדים "שגוייסו בכפייה" לצה"ל "להרוג כל חיילת הבא לידך ולזכות אותה ביהרג ואל יעבור". על הפשקוויל לא חתום אף גורם, והוא לא הופץ משמעותית, ונראה כי מדובר בלא-יותר מפרובוקציה. אך פרסומו בכלי התקשורת הכלליים בישראל הביא לתוצאה המיוחלת ליוצריו - חשיפה גדולה.

במהלך השנים האחרונות במסגרת המאבק נגד הגיוס לצה"ל, הופצו חוברות ופשקווילים רבים, חלקם הגדול לא הגיע לתקשורות. בערב החג, הופץ פשקוויל קיצוני מאוד בה נקראים החיילים "להרוג כל גייס ומפתה ועוזר" כלשון הפשקוויל, "להרוג את עצמך מדין יהרג ואל יעבור".

כראייה לכך שיש להתנקש בחיי העוסקים בגיוס חרדים, מביאים כותבי הפאשקוויל את הפסוק "פנחס בן אלעזר הכהן השיב את חמתי" ומציינים שגזירת הגיוס היא גזרת שמד, וכי "גיוס בנים ובנות ביהרג ואל יעבור".

תא"ל רונן מנליס, דובר צה"ל שנכנס לאחרונה לתפקיד התייחס לפשקוויל וכתב כי "הקריאה לרצח חיילים ומפקדים בצה"ל היא הסתה חמורה וחציית קו אדום". מנליס הבהיר בדבריו כי צה"ל ימשיך לבצע את משימותיו מתוך מחוייבות לביטחון המדינה "ולפעול לגיוס של חייבי הגיוס ללא מורא ופחד".

עם קבלת המידע פנתה המשטרה לפרקליטות וקיבלה אישור לפתוח בחקירה בגין הסתה לאלימות. מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי הטיל את החקירה על היחידה המרכזית במשטרה ירושלים.

יקי אדמקר, כתב 'וואלה' שפרסם במוצאי החג את הפשקוויל בטוויטר, כתב הבוקר, כי ביום שבו פשקוויל הופך לאייטם, הנה לכם סיפור: "לפני כ-5 שנים, כשעבדתי ב'בחדרי חרדים', נחת אצלי במייל פשקוויל המשווה את ניסו שחם ומשפחתו להיטלר. השולח, גורם קיצוני מוכר הצהיר כי באותו הלילה יופץ הפשקוויל בכל שכונת מגוריו. אדמקר כותב כי רץ לשכנע את עורכיו שמדובר פה בסיפור הגדול הבא.

"כותרת ראשית 'הסלמה ביחסי הקיצונים והמשטרה'. הולך לישון מרוצה. ובבוקר, מתעורר למתקפת הודעות של מפכ"ל, רה"מ, שרים וכל מי שזז. חקירה בלהב 433 בעדיפות עליונה. ה-1 שמוזמן לחקירה באזהרה - הוא אני. 8 שעות חקירה שבה רוצים לדעת מי המקור. במקביל, מעצרים. כותרות. בלגן. במהלך החקירה מתברר שאני ה-חשוד. מנסה לבדוק למה? מתברר שבסוף הפשקוויל לא הופץ בפועל ורק אני אחראי לפרסומו. מאז, מתייחס לפשקווילים קצת אחרת, כך גם למשטרה עם החקירות שלה".

הפאשקוויל שהופץ



הסתה לרצח גיוס פאשקוויל חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}