כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"הילד יצא מהניתוח, והרופא אמר לי: 'הוא נס מהלך'" • ראיון

יממה לאחר שבנו נדקר באמצעות מברג במהלך קטטה ב'חיידר', מדבר האב, דוד, עם 'בחדרי חרדים' • "המחנכים צריכים לדבר יותר עם הילדים על הפן המוסרי - כמה זה חמור להרים ידיים" • על הילד הפוגע: "אין לי עליו שום כעס" • על הנס: "אף אחד לא מאמין שהוא יצא מזה"

הילד הנדקר באמבולנס
הילד הנדקר באמבולנס



הקטטה שפרצה בין שני נערים הלומדים ב'חיידר' באשדוד, שהסתיימה במברג נעוץ בראשו של אחד מהם, הצליחה לזעזע את הציבור החרדי. התמונות הבלתי נתפסות, שפורסמו אמש (ג') באתר 'בחדרי חרדים', הצליחו לזעזע את הגולשים, וגררו אין-ספור תגובות נדהמות.

יממה לאחר המקרה, שאירע אתמול (ג') בשעות אחר הצהריים, מדבר דוד, אביו של הילד הנפגע, עם 'בחדרי חרדים'. בראיון רווי כאב הוא מספר על הדקות בהן קיבל את הידיעה, על התפילות שנערכו מחוץ לחדר הניתוחים, ועל התחושות שחשים בני המשפחה כלפי הילד הפוגע.

עוד בנושא:
אלימות ב'חיידר': ילד דקר את חברו בראשו • מחריד

"חזרתי מהשיעור וראיתי על הצג שיחות רבות שלא נענו"

"הייתי בשיעור בבית הכנסת", מספר דוד, "ולא לקחתי איתי את מכשיר הסלולארי. אחרי שעה או יותר, כשחזרתי לאוטו, ראיתי על הצג הרבה שיחות שלא נענו. חזרתי למספר שחייג אליי, ושמעתי את המחנך של הכיתה של הבן שלי. הוא סיפר לי שהבן שלי עם פגיעה בראש, ויש אמבולנס בחצר התלמוד תורה".

האבא מדגיש כי השתדל לא להיכנס לפאניקה, ונסע במהירות לחצר התלמוד תורה. "בחצר ראיתי את האמבולנס, בו ישב הבן שלי עם המברג בראשו. הוא הסביר לי שמריבה ילדותית שהתפתחה בינו לבין חברו מהכיתה גרמה למברג להיתקע בראשו. החבר הביא לכיתה מתקן שמעיף מים, והשפריץ על הבן שלי, והבן בתגובה התעצבן וצעק עליו: 'למה אתה עושה את זה?'.

"לאחר הצעקות פרצה קטטה בין השניים, ואחרי כמה שניות, הילד זרק עליו שקית בה היה מונח המברג. העוצמה של זריקת השקית הייתה חזקה, והמברג נכנס לבן שלי לתוך הראש".

"הבן שלי יצא מהכיתה", ממשיך דוד לספר על רגעי הדרמה, "וצעק: 'הרב הרב...', משמיים, המחנך הוא גם איש מד"א, והוא לא נתן לאף אחד לגעת במברג, שהיה תקוע עמוק בתוך הראש שלו. אנשי מד"א אמרו לי אחר כך: אם היו נוגעים במברג, זה היה הורג את הבן שלך".

"הרופא אמר לי: הבן שלך זה נס מהלך"

• איך הרגיש הילד באותן דקות?

"הרגעתי אותו. הוא מאוד פחד מהעירוי שמד"א שמו לו, אבל הוא גילה אומץ גדול. הוא לא התעלף, הוא ילד חזק מאוד. אחרי כמה דקות הוא פונה לבית החולים תל השומר, והוכנס לבדיקת סי,טי., שם גילו שהמברג נכנס לו 3 ס"מ בתוך המוח. הרופא אמר לי שהוא נמצא במצב קריטי ויש סיכוי גם שהוא יכול למות. התפללתי ובכיתי כל הזמן", אומר דוד. "הרופא גם אמר לי שיכול מאוד להיות שאחרי הניתוח יהיו לו בעיות דיבור, או קשב וריכוז.

"אחרי הניתוח, שארך 3 שעות, אמר לי הרופא כי צריך לחכות לראות שהוא מתעורר, ורק אז נדע את ההשלכות של הניתוח. אחרי 20 דקות קראו לי שוב ואמרו לי שהילד כבר מגיב. "זה היה מפתיע", אמר הרופא לדוד.

"היום עשו לו בדיקת סי.טי. נוספת וגילו כי הילד נמצא במצב בריא ושלם. הרופא אמר לי היום: 'הבן שלך זה נס מהלך'".

• מה דעתך על מה שהתרחש בת"ת?

"אני חושב שאנשי החינוך צריכים לעבוד על ילדים בכיתה ח' במישור המוסרי. צריך להביא מחנך שיודע לתת מוסר בצורה טובה לילדים. שיסביר להם כמה חמור הרמת ידיים. בתקופה האחרונה יש מקרי אלימות רבים".

• דיברת עם המשפחה השנייה?

"האבא התקשר אליי. אמרתי לו שאני לא אדם שח"ו כועס עליו או על ילד שלו. הוא הציע לי גם שאם אני צריך עזרה אני יכול להתקשר אליו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}