כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'בג"ץ עמנואל 2' יצא לדרך: "הבנות נחנקות" • תיעוד

בנות בית ספר חב"ד בעמנואל נאנקות בתת-תנאים, וההורים החליט לפנות לבג"ץ • משרד החינוך עצר את ההקצבה שיועדה לבית הספר • בפנים: תמונות מבית הספר

כך נראה בית הספר. תמונות מהבוקר
כך נראה בית הספר. תמונות מהבוקר

לפני כמספר חודשים יצאו הורי התלמידות בבית הספר של חב"ד בעמנואל למאבק נגד ראש העיר. התלמידות שלמדו במכולות קירור, שהוסבו לכיתות לימוד קפאו בחורף מהקור העז, וסבלו בקיץ מהשמש הקופחת.

לאחר מאבק ממושך, הועברו התלמידות למבנה ששימש עד לפרוץ 'פרשת עמנואל', את תלמידות 'בית יעקב' בעיר. אלא שההורים שחשבו כי הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה, נחלו תבוסה מרה. הכיתות נמצאות במצב קטסטרופאלי, והכספים שיועדו לשיפוצים לא הועברו על ידי העירייה. חלק מהתלמידות נאלצות ללמוד במסדרונות ושוועתן עלתה השמיימה.

משרד החינוך שהקצה לבית הספר ארבעה כיתות לימוד, חדר ממ"ד, וחדרי שירותים קטנים המשמים את המורות ואת התלמידות. שיעורים רבים נאלצים להתבטל בשל מצוקת המקום. "נוצר מצב שאין לנו היכן ללמוד בשעת הפיצול", אומרת טליה קמחי, יו"ר ועד ההורים בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "הבנות נאלצות ללמוד במסדרונות ובכיתות מאולתרות מתחת למדרגות".

נציגי משרד החינוך הגיעו לפני מספר שבועות לביקור בבי"ס יחד עם נציגי המועצה המקומית. בסיום הפגישה הוחלט כי המשרד יעביר תקציב של 750 אלף ₪ לצורך שיפוצים ושיפור התנאים בבי"ס. וועד ההורים טוען כי נדרשים סכומי כסף ניכרים בהרבה בכדי לשפר את מצב הכיתות, פנה לבג"ץ ומשרד החינוך עצר לפי שעה את התקציב.

וועד ההורים טוען כי בקומה שנמצאת מעל קומת בי"ס חב"ד נמצאות 3.5 כיתות ריקות אשר בהן נמצא ציוד של בית הספר 'בית יעקב' ובעקבות זאת לא ניתן להשתמש בכיתות.

"אנחנו נמצאים על פי חוק בעדיפות עליונה מעל כל מוסדות החינוך בעמנואל", אומרת קמחי. "בכל זאת מתייחסים כלפינו בזלזול. אמרו לנו באותה פגישה של משרד החינוך: "אתם יכולים לחזור למכולות הקירור שמהם הגעתם".

קמחי מספרת כי בתקופה האחרונה לקו כמה מהבנות והמורות בהתקף אסטמה ונאלצו לקבל טיפול תרופתי. "הבנות נאלצות ללמוד במסדרונות עם מעילים בשל הקור". בשתי כיתות יש דליפת מים מהקיר החיצוני.

עזרא גרשי, ראש המועצה המקומית בעמנואל אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המועצה עשתה מעל ומעבר כדי לתקן את המצב. הטיפול כעת נמצא אצל משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "נושא בית ספר חב"ד בעמנואל נמצא בדיון בבג"ץ".
















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}