כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חודשים לאחר פטירת הגר"י: הקהילה השלימה עם הרנטגן

המלחמה שניהל הגר"י מאיר כנגד 'הרנטגן' עומדת לקראת סיום • ראשי הישיבה מגיעים לכנסים של הרנטגן, ומקווים כי הדבר יסייע כלכלית לישיבה • תלמידי הגר"י נבוכים

'הרנטגן' בלווית הגר"י מאיר זצ"ל צילום: בחדרי חרדים
'הרנטגן' בלווית הגר"י מאיר זצ"ל צילום: בחדרי חרדים

הקהילה החרדית בנתיבות עדיין מלקקת את הפצעים הפתוחים שנפערו עם פטירתו של 'אבי הדרום' – הגר"י מאיר זצ"ל. הקהילה הגדולה שנותרה כצאן ללא רועה, עורכת מידי שבוע כנסי חיזוק לעילוי נשמת המנהיג שנפטר ללא שהותיר אחריו זרע של קיימא.

אלא שאת מורשתו, יש כאלה שכבר הספיקו לשכוח. בשנותיו האחרונות לחם הגר"י כנגד מוסדותיו של הרב יעקב ישראל איפרגן – 'הרנטגן'. המלחמה שנפתחה במערכת הבחירות למועצת העיר נתיבות, קיבלה מפנה כשהגר"י מאיר החתים את גדולי ישראל כנגד הרנטגן.

לאחר מכן, הכניס אחד מבני הבית את ילדי הת"ת של 'הרנטגן' לביתו בכדי להציג תמונות, של שלום ופיוס. בתגובה למעשה, הוציא הגר"י מאיר מכתב בכתב ידו כי המעשה היה מעשה מרמה, ומדובר באנשי 'מדנים ומרמה'.
מאז פטירת הגר"י, נושבת רוח חדשה בקהילה. ראשי הישיבה והקהילה החליטו להביא למצב של שלום ולהפסיק את המתיחות. ואכן, ההתקרבות לא איחרה מלבוא. ביום רביעי האחרון הגיע הגאון רבי אריה לוי מראשי ישיבת הנגב המשמש כממשיך דרכו של הגר"י בהנהגת הישיבה, לכינוס בתלמוד תורה שם כיבד את הרנטגן בכבוד גדול ואף נשא דברים במעמד.

ביום חמישי הקרוב יגיע רב הקהילה הרב שמואל מונטג – מרבני הקהילה, לכינוס שצפוי להתקיים על ידי מוסדותיו של 'הרנטגן'.

הסיבה להשגת השלום הנוכחי הוא מצבה הכלכלי של הישיבה, העומדת בפני קריסה של ממש. ראשי הישיבה מקווים כי הקשר עם 'הרנטגן' יביא בעתיד לשיפר ניכר במצבה הכלכלי של הישיבה.

אך 'למרות האידיליה, נראה כי הקהילה עצמה מפולגת בתוכה כיצד יש לנהוג. אחד האברכים בקהילה בנתיבות אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "עד היום היה הרנטגן מוקצה. ההתקרבות הזו תחזיר אותו לזירה. אנו כתלמידים מושבעים של ר' יששכר כאובים ונבוכים, ויש לנו ספקות לגבי המהלך מדוע בעצם זה קורה".

מנגד ישנם קולות בקהילה כי היריבות היתה על רקע פוליטי בלבד ולא השקפתי ועל כן אין למנוע את השכנת השלום בעיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}