כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

השד העדתי קם: "הרסו את הקבר כי הוא ספרדי"

שעות לאחר הריסת קברו של 'קורא המזוזות', יוצא חבר המועצה למתקפה מול ברקת: "זו מלחמה אישית שלו. נראה אותו מעז להרוס קברי אדמו"רים אשכנזים" • העירייה: "זה דיבה"

קבר הרב בן טוב, הבוקר. צילום: שמוליק סופר
קבר הרב בן טוב, הבוקר. צילום: שמוליק סופר



בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו פקחי עיריית ירושלים, והרסו את המחסה שהוקם על ידי בני משפחתו של 'קורא המזוזות' – הרב משה בן טוב זצ"ל.

ההריסה, שלדברי בני המשפחה, התבצעה בברוטאליות, גרמה נזק למצבה עצמה, והעירייה מיהרה להתנצל על הטעות שגרמה לפגיעה במצבת הצדיק, ולהבטיח כי הנזק יתוקן במהרה.

עוד בנושא:
הפקחים פירקו סככה - ופגעו במצבה • העירייה: בטעות

"לצערנו הרב, זה לא מעשה של העירייה אלא של ניר ברקת באופן אישי", אומר מאיר תורג'מן - חבר מועצה עיריית ירושלים, ומי שמגדיר את עצמו כתלמידו של הרב בן טוב - בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "הוא זה שדאג לכך שהפינוי יבוצע באופן מיידי. אני יודע שהוא היה בסמוך לקבר לפני מספר ימים כדי לראות מקרוב מה הולך שם. ממתי ראש עירייה כל-כך חשוב עושה דבר כזה?", שואל תורג'מן בציניות.

תורג'מן, שלקח את הנושא לטיפולו האישי, פונה לראש העירייה בשאלה: "כבר כל המבנים אצל הערבים נהרסו שכעת נותר רק להרוס את המבנים של קברי הרבנים?"

"כבר לפני שבוע ביקשתי מקובי כחלון - יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים - שיוציא היתר לבניית המחסה. הוא הבטיח לטפל בזה במלוא הרצינות ולא טיפל. אני לא מבין מה היה קורה אם היו מחכים כמה ימים. תראה מה הם עשו בירושלים, איזו תסיסה. איזה בלאגן. בשביל מה?"

מהמזוזה לבית המשפט. הפקחים ובנו של המקובל בזירה צילום: מהמזוזה לבית המשפט. הפקחים ובנו של המקובל בזירה
מהמזוזה לבית המשפט. הפקחים ובנו של המקובל בזירה


"מי שפגע בקבר, יעלה לו ביוקר"

אלא שתורג'מן לא מסתפק בהאשמות סטנדרטיות. בשיחה הוא בוחר להעביר את הטענות למישור הגזעני, ולהוציא את השד העדתי מהבקבוק, גם אחרי ש'קורא המזוזות' זכה כבר למנוחת עולמים. "אם יש חוק, כמו שברקת טוען, אז החוק הוא אחד. אין חוק אחד לאשכנזים וחוק אחד לספרדים. בשבוע שעבר הרסו את הקבר של המקובל הרב טנג'י והבוקר את של המקובל הרב בן טוב. נראה לך שלעירייה יש אומץ להרוס קבר של אדמו"ר אשכנזי?! ודאי שההריסה זה על רקע גזעני".

• מה בכוונתך לעשות?

"קודם כל, צריך לתקן את המצבה שניזוקה, להחזיר את החילול ה'. אני לא מתכוון לוותר לניר ברקת. אם הוא מתכוון לפעול על פי חוק, אז שלא יבחר להתעלם מצווים של בית המשפט שמורים לו להרוס מבנים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים. אם ניר לא יתנצל בפני המשפחה, אני אגיש עתירה לבית המשפט כדי שיהיה חוק אחד לכולם ואז הוא יצטרך בבושה להתמודד מול השופטים ולהסביר את השיקולים שלו - למה במקרה כזה הוא הורס ובמקרים אחרים הוא בוחר לא להרוס".

על טענות העירייה שהמצבה נפגעה בטעות, הוא אומר: "טעות? שישלמו על זה. על טעויות כמו שאני יודע, משלמים. אני לא יודע מה אנשים בעירייה יודעים על הרב בן טוב, אבל מי שפגע בקבר שלו, זה ודאי יעלה לו ביוקר. אם היו עושים את זה בגרמניה לקברי יהודים, מה היו אומרים?!".

תגובת עיריית ירושלים: הטענות ופרסומן גובלות בהוצאת דיבה, על כל המשתמע מכך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}