כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

התלמידים: "כמעט ישבנו 20 שנה בגלל החמור הזה"

שני תלמידיו של אליאור חן, חושפים את תוכניתו הסודית, שעלולה הייתה להבעיר את המזרח התיכון • "אליאור טען: כמה שיותר אנשים יהרגו, המשיח יבוא יותר מהר" • צפו

התלמידים: "כמעט ישבנו 20 שנה בגלל החמור הזה"



בית המשפט בירושלים גזר 24 שנות מאסר על אליאור חן ועורר סערה רבה, בקרב בני משפחתו הטוענים כי גזר הדין מעוות, ואינו מציאותי.

חסידיו לשעבר של אליאור חן, דווקא מרוצים מפסק הדין, וטוענים כי העונש שהוטל עליו, מהווה פיצוי חלקי לעשרות הנפגעים.

שניים מתלמידיו השרופים של אליאור חן, האחים עקיבא ואבטליון קדוש מספרים בראיון לערוץ 10, על התוכנית הסודית של אליאור חן, במסגרתה היו השניים אמורים לפוצץ את הר הבית במטרה לקרב את ביאת המשיח.

"כמעט ישבנו 20 שנה בכלא, בגלל החמור הזה", אומר אחד מהם. "נס גמור היה".

במהלך הכתבה נחשפה הקלטה מתוך הכלא בו אליאור נשמע אומר: "ביננו כל תורת ישראל, כל תורת הקבלה, אין דבר בעולם כזה לקחת אדם, לשים אותו על האש. אתה מסכים איתי? זה עלילת דם ממש".

האחים אבטליון מספרים על מעשיו המשונים של חן: "הוא היה יושב במשך חצי שעה ישיבה מזרחית מתחת למים כשהוא היה מגיע לטבול במקווה... הטלפון היה מצלצל הוא היה אומר לו תפסיק".

בשנת 2005 נעצרו האחים אבטליון בחשד שתכננו לפגוע בהר הבית. הם הסתירו מידע מהשב"כ במהלך החקירה זאת בכדי להגן על רבם, אליאור חן. היום הם חושפים את החלק הגדול שלו בתכנון.

"הייתה טעות שלא הפללנו אותו בשב"כ ולא אמרנו מי עומד מאחורי כל התוכנית" אומר אבטליון. "הבן אדם הזה אמר לנו לפוצץ את הר הבית, הוא דיבר איתנו על זה לא פעם ולא פעמיים. הוא האמין שזה יקרב את הגאולה", אומר אחיו, עקיבא.

"הוא האמין שאם אנשים יתחילו להשתולל ולהרוג, זה יקרב את עם ישראל אל הגאולה. גם אם אנחנו נמות בסופו של דבר".



באדיבות ערוץ 10

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}