כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הפקחים פירקו סככה - ופגעו במצבה • העירייה: בטעות

חודשים לאחר פטירת 'רב המזוזות', הרסה עיריית ירושלים את הסככה מעל הקבר - ופגעה במצבה • "הם שברו את המצבה", מספר בדמעות המנכ"ל שנכח באירוע • תיעוד מזעזע

בנו של המקובל עם חתיכת האבן שנשברה. צילומים: שמוליק סופר
בנו של המקובל עם חתיכת האבן שנשברה. צילומים: שמוליק סופר



פקחי עיריית ירושלים הרסו הבוקר (ג') את הסככה שעל ציונו של המקובל רבי משה בן טוב זצ"ל בכניסה להר המנוחות.

לפני שבועיים הקימה המשפחה פרגולה שנשענה על עמודי ברזל ומוקמה מעל הציון, בכדי להגן על מאות המתפללים הפוקדים את הציון מפני הגשם והגשמים.



בימים האחרונים, הוציא ראש עיריית ירושלים, צו הריסה למבנה.

בניו של המקובל, מנהלי מוסדות 'דור ודור' פנו לעירייה בבקשה כי ביצוע הצו יידחה ותינתן להם האפשרות להגיש בקשה כדין. הם ציינו את חשיבותו של הציון ואת עגמת הנפש הגדולה שתיגרם למוקירו במידה והמחסה יפורק.

העירייה לא התייחסה לבקשה ההומאנית, והבוקר (ג') הגיעו פקחי העירייה, והרסו את הסככה.

הרב שמעון בן טוב, מהנהלת המוסדות שנכח במקום בעת ההריסה התקשה לעצור את דמעותיו. לאחר מכן הוא סיפר: "העובדים של העירייה נהגו בזיון בציון הקדוש תוך שהם שוברים את המצבה, הם גם תקפו אותי כאשר הערתי להם על כך. התנהלותם של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומנהל מחלקת הפיקוח אופיר מאי, הייתה אטומה וחסרת רגישות לחשיבותו של המחסה להמוני המבקרים במקום".

אחד המתפללים אמר ל'בחדרי חרדים': "כנראה שברקת מפחד מהערבים אך לא מפחד מצדיקים".

המקובל רבי משה בן טוב זצ"ל נודע בכינוי "הרב של המזוזות". הקדיש את חייו, להגברת הקדושה והטהרה בעם ישראל, והיה אהוד על כל שכבות הציבור. היה ממקורביו של הבבא סאלי זיע"א והיה ידידו הקרוב של המקובל רבי מרדכי אליהו זצוק"ל שנפטר חודש ימים לפניו.

ממוסדות 'דור ודור' נמסר כי ביום שישי הקרוב תתקיים בציון עצרת תפילה ובקשת סליחה מהצדיק.

העירייה: "מביעים צער עמוק על הפגיעה"

עיריית ירושלים מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים': "העירייה אינה מאפשרת ביצוע עבודות אלו ללא הסדרת האישורים המתאימים וקבלת רישיון חוקי כנדרש, תוך תיאום עם כל הגורמים המוסמכים.

"נציגי המשפחה קיבלו הכוונה מקצועית בידי העירייה, לפתוח בהליך מוסדר להקמת "כיפה" תיקנית ראויה, באמצעות תכנון בידי אדריכל, במטרה לקבלת היתר בנייה.

"במהלך הסרת המבנה העראי, נגרם נזק קל למצבה של הרב הצדיק זצ"ל. עיריית ירושלים מביעה צער עמוק על כך והודיעה לנציגי המשפחה כי תישא בעלויות התיקון.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}