כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"אליאור עדין נפש, הורי הילדים אשמים" • פרויקט

השופט קבע כי אליאור חן הנהיג כת שהתעללה בילדים? • אביו, אחותו ועורך-דינו, חושבים אחרת • מאשימים: "העורך-דין שלנו סתם את פיותנו" • 'בחדרי חרדים' בשורת ראיונות

אליאור חן במעצר. צילום: ארכיון
אליאור חן במעצר. צילום: ארכיון



24 שנות המאסר והקנס הגבוה שהושתו בצהריים (ב) על אליאור חן, שהנהיג כת של התעללות בילדים, לא הצליחו להפתיע את משפחתו של חן ואת עורך דינו, אריאל עטרי.

עוד בנושא:
בית המשפט גזר: המתעלל אליאור חן - 24 שנים בכלא

לטענתם, מיום פתיחת המשפט, מערכת המשפט והתקשורת מתעללת בו.

"ההרגשה היא לא טובה", אומר יעקב חן, אביו של אליאור, שעות אחדות לאחר פרסום גזר הדין. "הרבה בגלל העיוות שנעשה לנו. אנחנו מאמינים באמונה שלימה שאליאור לא עשה כלום. זאת לא הדרך של המשפחה שלנו, זה לא האופי שלנו. מדובר באדם עדין נפש".

• מה עובר עליו?

"אני מתאר לעצמי שהוא עובר את מה שאנחנו עוברים. לא חקרו אותו, לא נתנו לו לומר מילה. פסקו גזר דין על פי צד אחד. לצערי הרב, התקשורת עשתה לו משפט לינץ'. 400 כתבות פורסמו בכל מקום על בן אדם אחד, זה נראה לך נורמלי? לא נתנו לאליאור לפתוח את הפה".

• ציפתם לגזר דין קשה?

"כן. אני לא מופתע בכלל. אבל הדברים כואבים והמשפט לא נעשה בצורה נכונה. העו"ד שלנו לא נתן לנו לדבר במשך שלוש השנים האחרונות. הוא סתם לנו פיות. הוא החליט ללכת בדרך מסוימת, אנחנו סמכנו עליו. אני לא משפטן והאמנתי בעו"ד שהכול יהיה בסדר. הוא אמר בעיתונות וגם לנו שכשאליאור יגיע לארץ הוא יאמר את דברו וילך הביתה. זה לא קרה.

"אנחנו מאמינים שמי שבישל את הסיפור הזה הם ההורים של הילדים והם ישלמו בבוא הזמן את המחיר".

אחותו של חן: "מתפוצצים מהעוול שנעשה לנו"

במהלך השיחה עם אביו של חן, נוטלת בתו, אחות של אליאור, את השפופרת ומדברת איתנו לראשונה.

"חשוב לי להגיד שאני מכירה את אחי אליאור", היא פותחת. "הוא לא עשה שום דבר והוא מצהיר את זה. העו"ד שלו הוליך אותו שולל. שילמנו כסף רב והוא הבטיח לחקור ולבדוק. הוא אמר לנו במילים מפורשות שהוא יוציא אותו זכאי ובסופו של דבר הוא לא עשה דבר".

• את מאמינה שהדברים המיוחסים לו הם שקר?

"זה ממש הפוך ממה שאני מכירה אותו. מדובר בעונש מטורף היוצא מכלל פרופורציה. מדהים אותי שבמדינת ישראל גוזרים גזר דין על אדם לפני שנותנים לו לדבר בכלל".

• מתי ראית אותו בפעם האחרונה?

"הייתי עם אליאור היום בבית המשפט בירושלים. לאורך כל הזמן, הוא ביקש להשמיע את דברו ולא נתנו לו לדבר. אליאור רצה להשמיע את הטענה המרכזית שלו שהעו"ד עליו סמכנו בעיניים עצומות, אמר לו לשתוק במשך 3 השנים מאז נפתח התיק.

"אתמול דיברתי עם אליאור. קשה לו מאד. אנחנו, המשפחה, מתפוצצים מהעוול שנעשה לו. אנחנו מרגישים חסרי אונים, כאלו שלא מצליחים לעשות שום דבר. הוא גם אמר לי במהלך הפגישה: 'אני מתפוצץ מבפנים. אני רוצה לומר את האמת ולא נותנים לי'. הוא גם הוסיף ואמר: 'אני מרגיש שכולם מתנפלים עליי"'.

לסיום מבקשת אחותו של אליאור לומר משפט: "אלוקים יביא את הצדק. ההורים הם האשמים, שלא לקחו אחריות. איפה האחריות שלהם?".

עורך דינו: "הכל נעשה בעצה אחת עם המשפחה"

עורך דינו של אליאור חן, אריאל עטרי, מגיב לטענות של המשפחה ואף מתייחס לגזר הדין ממנו לא הופתע כלל.

"מעולם לא הבטחתי לאיש דבר", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "במהלך כל התקופה שייצגתי את אליאור חן, קיבלו הוא ובני משפחתו תמונה מאד אמיתית ומפוכחת.

"בתקופה הזו ישבתי עם אליאור וגם עם הוריו. כל צעד שנעשה, היה בעצה אחת איתם. אני מבין את כאבו של יעקב ומשפחתו, אבל חשוב לי להגיד שהמהלכים נעשו מתוך דאגה לזכויותיו. בזמן אמת, לאורך הדרך, גם אליאור וגם הוריו הסכימו לכל צעד שנעשה".

• אתה רואה תבוסה בגזר הדין של בית המשפט?

"כל יום שהוא נמצא במעצר זה כישלון לכל המערכת. לפי מיטב הבנתי, הוא לא צריך לשבת במעצר אלא להיות מזוכה מלכתחילה. הראיות מלמדות על כך שהוא לא עשה את המעשים המיוחסים לו.

"בית המשפט פגע בכל זכות משפטית של אליאור חן. הוא לא נתן לנו לעיין בחומר החקירה ולא אפשר להגיש שאלות לעדי התביעה. כשדבר כזה קורה אין לך ציפיות מבית המשפט גם כשמדובר בגזר דין מסוג זה".

• אתם מתכוונים להגיש ערעור?

"כמובן. הטענה העיקרית שלנו היא שבית המשפט שלל מחן את האפשרות להוכיח את חפותו ופגע בזכותו לקבל משפט הוגן".

• מה עובר עליו בימים האחרונים?

"אלו ימים קשים. אדם שיודע שהוא חף מפשע, מוצא את עצמו בתוך מערבולת שאין לו את האפשרות לצאת מתוכה או להוציא את עצמו ממנה ע"י אחרים. הוא מרגיש כאב גדול ותסכול עמוק".

• לא חשבת שהסיכויים הם קלושים?

"לא. תיקים דומים עם מצב ראיות דומה בהם ייצגתי את הנאשמים הסתיימו בזיכוי הנאשמים. הלחץ הציבורי השפיע ללא ספק. הסיקור התקשורתי החד צדדי לכל אורך הדרך השפיע מאד על החלטת בית המשפט באופן שהוביל שזכויותיו של חן המאוד בסיסיות נפגעו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}