כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ב'שובו בנים' עדיין מאוכזבים • המכתב

מכתב חריף שנשלח למנהיג הקהילה, הגר"א ברלנד, חושף אכזבה מהשבת בנו, נחמן ברלנד, להנהלת הקהילה ומציף את הטענות מחדש: "אנשים זוכים ליחס מחפיר ומזלזל" • ויש גם חשבון נפש פנימי: "איך הפכנו ממוקד משיכה לאלפי יהודים לכוח איום נגדי לברסלב הכללית"

מציפים את הטענות מחדש. הגר"א ברלנד
מציפים את הטענות מחדש. הגר"א ברלנד

ימים שקטים עברו בשבועות האחרונים על הקהילה הברסלבית 'שובו בנים', בראשותו של הגר"א ברלנד.

הקהילה העדיפה לשמור על שקט, לאחר הסערה שטלטלה את פניה, גרמה לחילול ה' מבית ומבחוץ - ואיימה בין היתר, על מעמדם של בכירים בהנהלת המוסדות.

לכולם היה נראה כי הקהילה הירושלמית פתחה בעידן חדש.

אף אחד לא תיאר כי גורמים בקהילה יציפו את הטענות שוב ויחזירו את הקהילה הסגורה חזרה לכותרות.

במכתב שהופץ על-ידי גורמים פנימיים בקהילה בסוף השבוע האחרון והגיע גם לידיו של הגר"א ברלנד, הם שוטחים את הבעיות לפרטי פרטים - ומצהירים: העידן החדש לו ציפינו - איננו. הכל נותר כשהיה.

"כיום כולנו יודעים ורואים כי תקווה זו אינה אלא תקווה נכזבת שטרם זכינו להגשמתה", נפתח המסמך שנחשף בפורטל 'איצקוביץ'. "בטוח הוא (הכוונה היא לנחמן ברלנד, בנו של הרב - י.א.) שדי במריחת חיוכים מטופשים ורופסים על פניו ובכמה מעשי יחצ"נות בכדי להשיג לעצמו את מעמדו שנרמס.

"אם דומה היה שחל שינוי מסויים בגישה של אותם - או בדיוק יתר אותו - בן משפחה כלפי אביו וכלפי הקהילה, הרי שכעת ברור שלא מיניה ולא מקצתיה. הבעיה, כך מתברר, שורשית לחלוטין".

שורת הטענות הקשות, ממשיכה: "אנשי הקהילה שרובם מרחוק באו, עשו שינויים מפליגים בחייהם, עזבו את מנעמי החיים וקיוו שכאן יזכו ליהנות מזיו ומקדושת עמוד האמת והאור הנצחי, זוכים ליחס מחפיר ומזלזל ברמה מדאיגה".

בהמשך נכתב: "איך קרה שמקהילה קדושה המהווה מוקד משיכה לאלפי יהודים מחפשי אמת ודעת הפכה שובו בנים בהכוונתו של נחמן ברלנד ל"קהילה יפה שהיא גם אופוזיציה" - כוח איום נגדי לקהילת ברסלב הכללית".

לסיום נכתב: "נחמן ברלנד יודע גם לחייך והוא גם מורה לאחרים לעשות כן....פעם זה לא עזר היום זה יעזור".

עדיין לא ניתן לומר מה יהיו השלכותיו של המסמך האחרון, אך אין ספק כי סאגת 'שובו בנים' עוד לא מאחורינו.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}