כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מהומות בחוות גלעד: 8 עצורים 13 פצועים

כוחות המשטרה ומג"ב עצרו הלילה (ב') שמונה מתיישבים, תושבי חוות גלעד במהלך הריסת שלושה מבנים לא חוקים במקום. לטענת המתנחלים, בעקבות האלימות המשטרתית, נפצעו 13 בני אדם

מהומות בחוות גלעד: 8 עצורים 13 פצועים
יצחק ליוש

כוחות המשטרה ומג"ב עצרו הלילה (ב') שמונה מתיישבים, תושבי חוות גלעד במהלך הריסת שלושה מבנים לא חוקים במקום. חמשה מהם נעצרו בחשד להחזקת סכין או דוקרנים, שני בני אדם נוספים נעצרו בחשד לכריתת עצי זית ואדם נוסף נעצר בחשד שהשליך אבנים על הכוחות.

לטענת המתיישבים, בעקבות האלימות המשטרתית, נפצעו 13 בני אדם.

במהלך שעות הלילה נלחמו הכוחות נגד המתיישבים במקום, ורק לאחר ששלושת המבנים שנבנו בצורה בלתי חוקית נהרסו, עזבו את המקום.

המתיישבים הביעו זעם רב על צורת הפינוי. "היקף הכוחות שהוקצתה להריסת המבנים היא לא הגיונית", אמר אחד מהם. "השוטרים השתמשו באלימות קשה נגדנו ואף ירו מטווח קרוב כדורי גומי".

לטענתם, המשטרה השתמשה בכדורי גומי וברימוני הלם וכהוכחה אומרים המתיישבים כי יש בידיהם תמונות. מנגד במשטרה מכחישים את הטענות: "כוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפי מדרג הפרות הסדר. ככלל, האמצעים בהם השתמשו הכוחות הם לא-קטלניים ונועדו לבלום את ההתפרעויות".

בעקבות הפינוי צפויות היום חסימות כבישים והבערת צמיגים באזור יהודה ושומרון.

מוועד מתיישבי שומרון נמסר: "ההרס והאלימות בחוות גלעד הם מעשי התגרות של אהוד ברק במתיישבים כתגובה לדרישה בכנסת להפקיע ממנו את סמכויות מתן אישורי הבנייה וניסיון לשקם את מעמדו בשמאל, לאחר שהתברר שרשימתו תימחק בבחירות הבאות. ברק, כמו שאר שונאי ההתיישבות יישאר הערת שוליים בהיסטוריה היהודית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}