כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

השימוע האחרון בפרשת יפן: התביעה היפנית משיבה

שלב נוסף בהכרעת דינם של בחורי הישיבה הנמקים בכלא היפני: התביעה היפנית מציגה את תשובתה לעדות מומחה הפוליגרף העולמי • פרופ' יגאל בן שחר הוטס שוב ליפן

העסקנים המטפלים בפרשה
העסקנים המטפלים בפרשה



שלב נוסף בהכרעת דינם של בחורי הישיבה הנמקים בכלא היפני, יתקיים במהלך היממה הקרובה, כאשר בבית המשפט בטוקיו מתקיים השימוע האחרון ליעקב יוסף, מ'עצורי יפן'.

בשימוע ינסה התובע לערער את עדותו של המומחה העולמי לפוליגראף, פרופסור גרשון בן שחר. היום תופיע לראשונה גם רייקו סוזיי, מי שבצעה את בדיקת הפוליגראף לשלושת הבחורים.

מומחה הפוליגרף העולמי, פרופ' יגאל בן שחר, הגיע לפני כמה שבועות ליפן, כדי להציג את חוות דעתו בבית המשפט העליון בטוקיו, לטובת הבחורים החשודים כי הבריחו סמים למדינה.

פרופסור בן שחר גוייס על ידי רבה של מגדל העמק, הרב יצחק דוד גרוסמן, הפועל לטובת הבחורים ביפן, לאחר שניתנה אפשרות לקיים את בדיקת הפוליגרף עם הבחורים פעם נוספת. בן שחר קיים את הבדיקה ודיווח על תשובות מוחצות, המוכיחות את חפותם.

הדיון היום (ב) ייפתח בשעה 1 וחצי בצהריים (שעון יפן) ויסתיים סביב השעה 16:30.

יצוין, כי בדיון יהיה נוכח הרכב שופטים חדש, בראשו עומד שופט שהחל לטפל בתיק רק לפני מספר שבועות. השופט התרשם לפני מספר שבועות מחוות דעתו של פרופסור בן שחר.

למרות גילו המופלג

על פי חוות הדעת, נראה היה כי לראשונה מאז החלה הפרשה השופטים נראו כמקבלים את טענות פרקליטי הבחורים ואת חוות דעתו של פרופ' בן שחר.

למרות שנוכחותו של בן שחר לא אמורה להיות חלק מהדיון שיתקיים היום, צוות ההגנה טען כי השתתפותו תועיל רבות לדיון. אי לכך, למרות גילו המופלג, יצא פרופ' בן שחר שוב לטוקיו, כדי להשתתף בדיון.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שלא כמו בפעם הקודמת, הדיון היום יתקיים בשפה היפנית וכי מתורגמן יתרגם את הדברים לאנגלית שייכתבו הישר אל תוך המחשב, כדי שגם בן שחר ועסקנים נוספים יוכלו להבין את הדברים.

לאחר מכן, יינתנו מספר ימים. פרופ' בן שחר יצטרך לענות על טענות התביעה היפנית ופסק הדין של הבחורים יינתן ב-28 במרץ.

יצוין, כי פסק דינו של הבחור השני ניתן כבר ובית המשפט צריך לדון בערעור שהגיש עורך- דינו נגד העונש שנפסק נגדו.

אתמול פנו העסקנים בניזרי, בונדיגר ובראשם הדיין החיד"א וייס מאנטוורפן אל הציבור ובקשו את עזרתו בגיוס 360000 דולר לכיסוי הוצאות ההגנה.

הציבור מתבקש להתפלל היום להצלחת המשפט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}