כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ראש ממשלת טוניסיה התפטר • העולם הערבי יוצא לרחובות

חודש לאחר שהתמנה לתפקיד, מודיע מוחמד רנושי על התפטרותו • "ההתפטרות שלי תספק אווירה טובה יותר לעידן החדש" • מדינות נוספות יוצאות במחאה נגד השלטונות

שירות לאומה. המהומות בטוניסיה
שירות לאומה. המהומות בטוניסיה



מהומות המזרח נמשכות: חודש בלבד חלף מאז התמנה ראש ממשלת טוניסיה, מוחמד רנושי, לתפקידו. היום (א) הוא הודיע על התפטרותו.

רנושי התמנה לראש המדינה בפועל מאז החודש שעבר, כתוצאה מהתפטרותו של נשיא המדינה בעקבות מחאת התושבים שטענו כי הוא משמר את השלטון הקודם.

ביום שישי האחרון, נאספו 100,000 בני אדם מול בניין הפרלמנט בבירת המדינה ודרשו את התפטרותו של רנושי מתפקידו. במהלך ההפגנות, שנמשכו גם היום ואתמול, נהרגו שלושה מפגינים על ידי כוחות הביטחון.

בהודעה שמסר לערוצי בטלוויזיה, אמר רנושי: "ההתפטרות שלי תספק אווירה טובה יותר לעידן החדש, אני מתפטר כשירות לאומה".

עומאן מצטרפת למחאה

מדינה נוספת מצטרפת בזמן האחרון למהומות בעולם המזרח: כ-2000 בני אדם קיימו במהלך היממה האחרונה הפגנת מחאה בעיר סוהאר שבעומאן. המפגינים נגד השלטון דורשים לערוך רפורמות פוליטיות.

ההפגנות התפתחו במהלך היום לאלימות והמפגינים העלו באש כמה מבני ממשל. מכוניות המשטרה ניסתה לבלום את המפגינים באלות, גז מדמיע ובירי כדורי גומי ממנו נהרגו שני מפגינים.

עומאן מצטרפת למחאותיהן של מדינות מכל רחבי העולם.

בסוף השבוע האחרון השתתפו בתימן מאות אלפי מפגינים נגד המשך שלטונו של הנשיא על עבדאללה סאלח.

בבירת לבנון, ביירות, השתתפו היום מאות בני אדם בהפגנה שאורגנה באמצעות הרשתות החברתיות. גם שם מחו המפגינים ביקשו למחות על שיטת השלטון במדינה.

גם במערב אפריקה נרשמו לראשונה עימותים. בעיר מאוריטניה יצאו מאות מפגינים לרחובות העיר ודרשו את התפטרותו של השלטון. המפגינים פוזרו על ידי המשטרה אך נאספו לאחר מכן מחדש.

מדינה נוספת מצטרפת בזמן האחרון למהומות בעולם המזרח: כ-2000 בני אדם קיימו במהלך היממה האחרונה הפגנת מחאה בעיר סוהאר שבעומן. המפגינים נגד השלטון דורשים לערוך רפורמות פוליטיות.

ההפגנות התפתחו במהלך היום לאלימות והמפגינים העלו באש כמה מבני ממשל. מכוניות המשטרה ניסתה לבלום את המפגינים באלות, גז מדמיע ובירי כדורי גומי ממנו נהרגו שני מפגינים.

המחאה נגד השלטונות בתימן נמשכות אף הן.

בסוף השבוע האחרון השתתפו במדינה מאות אלפי מפגינים נגד המשך שלטונו של הנשיא על עבדאללה סאלח.

אמש נרשמה התפתחות משמעותית במחאה.

השייח חוסיין בן עבדאללה אל-אחמאר, מנהיג השבט הגדול במדינה, שבט חשיד, הודיע על התפטרותו ממפלגת השלטון והצטרפותו לשורות האופוזיציה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}