כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

תכנית טלוויזיה מעודדת: תנ"ך בבית הכסא • עכשיו התביעה

כן, זה קרה בישראל, בתכנית 'האח הגדול' • תביעה ייצוגית על סך 912 מיליון ש"ח הוגשה נגד ההפקה: "ניצלה את הפרובוקציה באופן ציני ופוגע כדי לגרור רווחים"

תכנית טלוויזיה מעודדת: תנ"ך בבית הכסא • עכשיו התביעה

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (א) תביעה ייצוגית בסך 912 מיליון שקל נגד שידורי קשת וחברת 'קופרמן הפקות', זאת לאחר שפרידה הכט, אחת המתמודדות בתוכנית הריאליטי 'האח הגדול', הכניסה את ספר התנ"ך לחדר השירותים.

התביעה הוגשה על-ידי שניים מצופי התוכנית, יהודים שומרי מסורת, באמצעות עורכי הדין אלי מימון ומיכאל הרצברג.

בתביעה נכתב: "הנתבעות הכניסו ביודעין את קטעי השידור בהן ביזתה פרידה ביודעין את ספר התנ"ך ואת עיקרי הדת היהודית, לקטעי הטלוויזיה הערוכים אותן הנתבעות משדרות, וכן לפרסום באתרי האינטרנט, במכשירי הסלולר ובערוצי התקשורת השונים".

על פי המתואר בכתב התביעה, כתוצאה משידור הפרק בו נראתה המתמודדת מכניסה את התנ"ך לחדר השירותים, נגרמה להם "פגיעה נפשית גסה מן החילול הבוטה, חוסר הכבוד והביזוי הקיצוני לתנ"ך".

החברות מואשמות בכתב התביעה כי ניצלו את הפרובוקציה של המתמודדת באופן ציני שיש בו לעג והתגרות זאת על מנת לגרוף רווחים. יחד עם זאת, מבהירים עורכי הדין, כי פרידה עצמה אינה נתבעת אלא יש להעמידה לדין פלילי בעקבות מעשיה וכי על חברות ההפקות לשלם את המחיר.

התובעים דורשים פיצוי של 1,200 שקל לכל תובע ול"כל היהודים שספר התנ"ך מוחזק כמקודש להם ואשר צפו בחלקים הרלוונטיים בתוכנית "האח הגדול" ונחשפו למעשי חילול ספר התנ"ך והפגיעה הגסה בדתם ובאמונתם וברגשותיהם הדתיים".

מ"קשת" נמסר בתגובה: "התביעה לא הגיעה לידינו ולכן איננו יכולים להתייחס לתוכנה. מכל מקום, אנו מברכים על הדיון הציבורי הער שהעלתה "האח הגדול" בשאלת מעמדו של ספר התנ"ך בקרב הציבור הדתי והחילוני, וכן בשאלה האם מגזרים אלה מגלים סובלנות זה כלפי זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}